צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נתניהו: "מאבק בין אלימות לחוק וסדר" – ריבלין: "לא נעמוד מנגד מול תמיכה בטרור"

במסגרת טקס האזכרה הממלכתי לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם ארצה התייחס רה"מ נתניהו למהומות בהר הבית • "זה מאבק בין חוסר סובלנות לסובלנות, בין אלימות פורעת חוק לסדר וחוק" • הנשיא ריבלין: "לא נסבול פעולות חבלניות וטרור"

היום (שני) מצוין יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל המציין אתכ־4,000 מיהודי קהילת ביתא ישראל שלא שרדו את המסע לארץ ישאל ואת ההמתנה במחנות הפליטים בסודאן. בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם שנערך ברחבת הר הרצל בירושלים, התייחסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין להסלמה בהר הבית.

בתחילת נאומו בטקס אמר ראשש הממשלה: "מאבק ניטש עכשיו על ליבה של ירושלים. זה איננו מאבק חדש, זה מאבק בין חוסר הסבלנות לסובלנות, בין אלימות פורעת חוק לבין סדר וחוק. המאבק הזה איננו חדש משום שהוא למעשה ניטש על ירושלים ועל ליבה של ירושלים מזה מאות בשנים, מאז עליית שלוש הדתות המונותאיסטיות".

"לפעמים צד אחד שלט ואז נידה את השניים האחרים ולפעמים הם התחלפו ואותו דבר קרה", הוסיף נתניהו. לדבריו, "אפשר לומר בהיסטוריה הארוכה של ירושלים, שרק תחת ריבונות ישראל מאז 1967, אנחנו עדים לתקופה ממושכת, יציבה ובטוחה שבה אנו פועלים להבטיח את חופש הפולחן ואת הסובלנות לכל. זו איננה משימה שאנחנו יכולים לבצעה ללא התעמתות מעת לעת באותם כוחות של חוסר סובלנות שרוצים להפקיע את הזכויות שלנו, קודם כל את הזכויות שלנו, אבל לא רק שלנו, מהר הבית ובמקומות הקדושים האחרים".

עוד הוסיף רה"מ: "אנחנו מתעקשים להבטיח את זכויותיהם של כולם והדבר הזה מחייב מעת לעת את ההתייצבות והעמידה האיתנה כפי שעושים כרגע שוטרי ישראל וכוחות הביטחון שלנו. אנחנו מגבים אותם במאבק הצודק הזה. יש לדברים הללו כמובן ביטוי מוטעה, שגוי ומטעה בכלי התקשורת העולמיים. סופה של אמת לנצח אבל עלינו להתמיד ולחזור ולומר אותה״.

בהמשך התייחס נתניהו לאלפי העולים מאתיופיה שעלו ארצה במהלך השנה, במסגרת מבצע "צור ישראל": "לפני כמה חודשים קיבלנו אני ורעייתי את פניהם של הרבה יהודים מאתיופיה, במסגרת מבצע 'צור ישראל', יחד עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שאטה. בשרשרת טיסות ישירות מגונדר, הגיעו השנה 2,000 עולים שהחלו חיים חדשים בארץ. זו היתה התרגשות עצומה לראות אותם".

לפני שעלה נתניהו לנאום, דיבר בטקס הנשיא ריבלין והתייחס גם הוא להתפרעויות בהר הבית: "אני מבקש לחזק ולהודות לשוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול על מאמציהם לשמירת הסדר והביטחון ברחבי ירושלים, והיום, יותר מתמיד. מדינת ישראל מכבדת את חופש הפולחן וכך תמשיך ותעשה תמיד אך לא נעמוד מנגד מול הפרות הסדר, מול פעילות חבלנית מול תמיכה בטרור. ירושלים יקרה לנו מכל, היא עיר של קדש, עיר של שלום, עיר שהשלום הוא שמה. זו השעה להבטיח כי קדושתה של ירושלים, זוכה לכבוד מכל אוהביה. כעיר של אמונה, עיר תפילה. מדינת ישראל תמשיך לשמור על ירושלים ולטפח אותה תוך מתן כבוד לאמונות השונות. כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים״.

בהמשך התייחס ריבלין לסיפור עלייתם המורכב של יהודי אתיופיה: "היום, אנו זוכרים את בני ובנות יהודי אתיופיה שחלמו על ירושלים, שפיללו לה, שהסתכנו בדרך הארוכה והקשה למענה, אך כמו משה רבנו, לא זכו לראותה. אנו מבקשים לחלוק כבוד לכל אותם גברים ונשים ילדות וילדים חולמות וחולמים, שביקשו לבנות את ביתם ולעצב את עתידם בבית הזה, בעיר הזו, יחד עם כל חלקי העם הזה".

עוד הוסיף: "השנה, בעודנו חוגגים 73 אביבים לפלא שנקרא מדינת ישראל, וחוזרים בצורה הדרגתית וזהירה לשגרה שכה התגעגענו אליה, אנו ממשיכים לשאת בליבנו את זכרם של אלה שלא זכו לראות את החלום המשותף מתגשם. במותם השאירו לנו הנספים את הצוואה שלהם, את משימת החיים שלקחו על עצמם: להמשיך ולבנות את חברת המופת הישראלית, שאליה שאפו ושאותה ביקשו לעצב במו ידיהם, למען הדורות הבאים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הצבעתם ביבי חלש – קבלתם טרור חזק!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו