Ali Syria/Flash90

"אנחנו נמצאים בהחרפה של העימות – עולים מדרגה בתקיפות בכמות ובאיכות"

בתדרוך מיוחד אומרים בצה"ל כי השעות האחרונות עומדות בסימן של החרפה של העימות. "יש גם אזרחים הרוגים, התקיפות שלנו בעוצמה רבה שהרצועה לא חוותה שנים רבות" הוסיף,"לא מדובר במשהו של ה24 שעות קרובות, זה יימשך ויתעצם"

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן אומר הערב (שלישי) בתדרוך מיוחד לעיתונאים כי השעות האחרונות עומדות בסימן של החרפה של העימות. אנחנו עולים מדרגה בתקיפות בכמות ובאיכות.

"יש גם אזרחים הרוגים, התקיפות שלנו בעוצמה רבה שהרצועה לא חוותה שנים רבות" הוסיף,"לא מדובר במשהו של ה24 שעות קרובות, זה יימשך ויתעצם".

זילברמן התייחס לתקיפה הנרחבת הערב בצפון הרצועה, "יש תקיפה חריגה בהיקפה ברגעים אלה בצפון הרצועה, מטס מאוד גדול שבו תוקפים את כל בורות השיגור של הגודדים בצפון הרצועה. 80 מטוסים, 150 מטרות שהן בורות שיגור שהוטמנו באדמה ומשמידים אותן. בתוך ה80 האלה יש גם שמונה מטוסי f35". עוד אמר כי לאחר התקיפות 3 גדודים בצפון הרצועה יישארו ללא כושר שיגור רקטי. הוא ציין כי "המשגרים נמצאים בחלקם בתוך תווך אזרחי. התקיפה כרוכה בנזק אגבי".

לגבי סיכולי בכירים אמר דו"צ כי הוצאנו הודעה על סיכול עם השבכ של בכיר בגאפ, ממלוכ. עשה הרבה צרות. לפני שעה סוכל מפקד מערך הנ.ט בעיר עזה, פעיל חמאס שביצע בעבר מספר פיגועי נט נגד ישראל.

בעניין תקיפת המנהרות התקפיות אמר זילברמן כי באחת התקיפות לכדנו בתוך המנהרה מספר שלא אגיד לכם של פעילים ששייכים לכוח מובחר של החמאס. הוא התייחס גם לפגיעה במערך הייצור של הרקטות ואמר כי תקפנו את הנכסים שהם כמו ה"רפאל ותעשייה אווירית" שלהם.

דו"צ הוסיף כי הכוחות תוקפים מאות רבות של יעדים, למעלה מ20 פעילים הרוגים ואני זהיר. גייסנו 3000 אנשי מילואים למפקדות בפדם ופקער ומפקדות נוספות. מורידים את צקח גולני ו7. ממשיכים להיערך לתקיפה. גייסנו סוללת כיפ״ב במילואים נוספת ונפרוס אותה בשעות הקרובות. אחוזי יירוט גבוהים למרות שלא הרמטי. הוצאנו לא מזמן הנחיות התגוננות מעדוכנות, דומה למה שהיה היום, 24 שעות קדימה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו