משכן הנשיא. צילום: ויקפידיה

"תפקיד שלא ייחלתי": מרים פרץ הגישה את מועמדותה לתפקיד נשיאת המדינה

מרים פרץ, אשת החינוך ששכלה את שני בניה במלחמות ישראל זכתה לחתימות של עשרה חברי כנסת ובכך היא הצליחה להגיש את מועמדותה ולהתמודד על התפקיד הנחשק. בפוסט שהעלתה בדף הפייסבוק שלה כתבה פרץ: "שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד"

המירוץ לנשיאות המדינה: שעות לא רבות לאחר שיצחק הרצוג הגיש את מועמדותו לנשיאות המדינה גם מרים פרץ הגישה את מועמדותה לנשיאות בשעה האחרונה. בפוסט שפרסמה פרץ מיד לאחר הגשת המועמדות כתבה כי, "שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד, על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי".

מרים פרץ, אשת החינוך ששכלה את שני בניה במלחמות ישראל זכתה לחתימות של עשרה חברי כנסת ובכך היא הצליחה להגיש את מועמדותה ולהתמודד על התפקיד הנחשק. בין החותמים היו חברי כנסת מרשימת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' וחברי כנסת ממפלגת ש"ס של אריה דרעי.

בפוסט שהעלתה בדף הפייסבוק שלה כתבה פרץ: "לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי, לא בעת הזו כשהמראות של הפצועים וההרוגים ניבטים מכל עבר. רצה הגורל, וסדר הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי היום, כשברקע קולות הטילים".

"אבל דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות. בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להפגש עם החברה הישראלית על גווניה. במפגשים האלו שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד, על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם".

בתוך כך, יהודה גליק, אשר שימש בעבר כחבר כנסת במפלגת הליכוד פרש מהמירוץ לנשיאות והודיע כי הוא לא יתמודד על התפקיד, לעת עתה ונכון לשעה זו ישנם רק שניים שהשיגו עשרה חתימות ויתמודדו לתפקיד והם: יצחק הרצוג ומרים פרץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו