Gili Yaari /Flash90

דיווח: הפסקת אש עם ארגון הטרור חמאס – לא לפני יום שישי הקרוב

על פי הדיווח, בחמאס הודיעו כי הם נסוגים מהסכמתם לרגיעה בתיווך מצרי, אך ייתכן שמדובר בצעד טקטי, אחרי שהארגון הבין שישראל לא מתכוונת לנצור את האש כעת. בכירים מדיניים בישראל העריכו כי יידרשו עוד 48 שעות להשלמת מבצע "שומר החומות"

בזמן שמבצע "שומר החומות" נמשך כבר עשרה ימים, מדינות העולם, לרבות ממשל ביידן בארצות הברית, ממשיכות להפעיל לחצים על ישראל כדי להביא לרגיעה עם הלוחמה בעזה. בדיון הערכת מצב שנערך הערב (רביעי) בהשתתפות כל הצמרת הביטחונית, העריכו כי יידרשו עוד 48 שעות להשלמת המבצע – כך דווח ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, בחמאס הודיעו כי הם נסוגים מהסכמתם לרגיעה בתיווך מצרי, אך ייתכן שמדובר בצעד טקטי, אחרי שהארגון הבין שישראל לא מתכוונת לנצור את האש כעת. בכירים נוספים אמרו כי ככל הנראה לקראת הרגיעה צפוי לילה דרמטי כאשר שני הצדדים, גם ישראל וגם עזה ינסו להשיג תמונת ניצחון למקרה של הפסקת אש בין הצדדים.

רק מוקדם יותר היום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו כי הוא מעוניין ברגיעה בהסלמה בין ישראל וחמאס עוד היום. גורמים המקורבים לשניים הגדירו את שיחת הטלפון, שהתנהלה מהמטוס הנשיאותי 'אייר פורס 1' כ"קשה". ביידן אמר לנתניהו כי הוא "מעוניין לראות ירידה משמעותית בהסלמה עוד היום, והוסיף כי "אני רוצה שכבר נהיה בדרך להפסקת אש".

בישראל מבינים כי האשראי הבין לאומי ללחימה הולך ואוזל, אך נחושים שלא להיראות כמי שנכנעו ללחץ של ביידן – לא מול הבית הלבן, אלא בעיקר מול החמאס. על כן, מועבר בצינורות דיפלומטיים המסר לפיו הלחץ הבין לאומי מזיק למטרה, מחזק את חמאס ומרחיק את הפסקת האש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו