צה"ל מסכם את מבצע 'שומר החומות': השמדת 100 ק"מ של מנהרות ו25 בכירים

הפסקת האש נכנסה לתוקפה הלילה בשעה 02:00 ובצה"ל מסכמים את שורת הפעולות שביצעו ברצועת עזה במהלך 11 ימי לחימה: פגיעה ביכולת לשגר רקטות לעבר ישראל, תקיפת מבני משטר של חמאס, תקיפת תשתיות טרור וסיכול מרבית התקפות האויב

אחרי 11 ימי לחימה, הגיע לסיומו מבצע 'שומר החומות' ובצה"ל מסכמים את הפעילות שלהם במהלך ימים אלו, בהם ביצעו מאות תקיפות נגד יעדי טרור ברצועת עזה. בינתיים, מהשעה 07:00 עד כה, הפסקת האש נשמרת ולא בוצע ירי של רקטות מעזה לעבר ישראל.

בדובר צה"ל מעדכנים על הישגים מרשימים, בהם: השמדת פרויקט מטרו אסטרטגי של חמאס, ובו למעלה מ-100 קילומטרים של מנהור תת-קרקע. עוד מדווחים בצה"ל כי פגעו ב-80 משגרים רב-קניים, סיכלו 25 בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי וכ-200 פעילי טרור.

עוד מסכמים בצה"ל כי במהלך המבצע תקפו 35 משגרי מרגמות, בהם פגיעה משמעותית ביכולות הייצור של הרקטות. כמו כן, תקפו מטרות רבות של בכירי הארגון, בהם: תקיפת מבני משטר, 10 משרדים חמאס, 9 רבי קומות שימשו תשתית לטרור, 11 משרדי ביטחון פנים ו-5 בנקים ועשרות מחנות, מוצבים וחמ"לים.

תא"ל הדי זילברמן, דובר צה"ל אמר הבוקר, כי בצה"ל רצו להבטיח שבכניסה להפסקת אש לא יהיה מטח משמעותי. "העלינו עשרות כלי טייס בחצות לילה, מל"טים ומטוסי קרב שטעונים בתוכנית תקיפה של עשרות מטרות כאופציה. העברנו לחמאס מסר בנושא".

בפועל, "בשעתיים לפני הפסקת אש מחצות עד 2 בלילה נורו כ-40 רקטות ש-90 אחוז נפלו בשטח פתוח ואין צורך בתוכנית שהכנו". הוא עדכן כי מאז השעה 02:00, אז נכנס לתוקף הפסקת האש, "לא זיהינו ירי".

במהלך 11 ימי המבצע נורו כ-4,000 רקטות לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מוסיף כי "מבחינת ההגנה סיכלנו פשיטות לישראל, עשרות תוואים של מנהור התקפי, שבעה מל"טים ומצנחי רחיפה בהתהוות. יירטנו כ-90% מהרקטות ששוגרו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד ובזכות כל הצדיקים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו