צילום: חיים צח/ לע"מ

דיווח: בלינקן הודיע לנתניהו שארה"ב תפתח מחדש את הקונסוליה בירושלים

שר החוץ האמריקני הבהיר כי ממשל ביידן רוצה לפתוח מחדש בהקדם את הקונסוליה שאחראית לקשר עם הפלסטינים שנסגרה ע"י ממשל טראמפ. בכירים אמריקנים סבורים שהמשבר בעזה והמתיחות בי-ם הפכו את הנושא לעניין דחוף. נתניהו הביע הסתייגות

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר היום (שלישי) במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ממשל ביידן רוצה לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים שנסגרה על ידי ממשל טראמפ, כך דווח ב'וואלה' מפי גורמים ישראלים בכירים.

פתיחה מחדש של הקונסוליה בירושלים, שהייתה בשלושים השנים האחרונות הנציגות הדיפלומטית של ארצות הברית לרשות הפלסטינית. הינה צעד משמעותי בחידוש הקשרים בין ארצות הברית לפלסטינים, יחסים שהוקפאו בתקופתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. אולם הגרומים שדיברו העיתונאי ברק רביד שחשף את הכוונה האמריקאית הסבירו כי מהלך כזה מצריך קבלת אישור של ישראל.

רבים בממשל ביידן סבורים כי המתיחות האחרונה בירושלים ובין המגזרים בישראל וכן המשבר בעזה, הפכו את פתיחתה מחדש של הקונסוליה בירושלים לדחופה עוד יותר. במשרד החוץ האמריקני יש הטוענים שבמהלך חלק גדול מהאירועים האחרונים הממשל "טס על עיוור" כיוון שלא הייתה קונסוליה שעוקבת אחרי המתרחש בצד הפלסטיני.

עוד דווח מפי גורמים ישראלים בכירים, כי סגן עוזר שר החוץ האמריקני לנושאים ישראלים-פלסטינים, האדי עמר, העלה את סוגיית פתיחת הקונסוליה בשבוע שעבר במהלך פגישותיו עם בכירים במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה. לדברי אותם הגורמים, התגובות שהוא קיבל לא היו חלוקות.

לדברי אגורמים הישראלים, ראש הממשלה לא נתן תשובה חיובית כאשר שר החוץ בלינקו העלה את הנושא בפגישתו עם נתניהו היום והציג הסתייגויות למהלך. לדבריהם, נתניהו אמר שהוא מעדיף שגם אם הקונסוליה תיפתח מחדש, היא תמשיך להיות כפופה לשגרירות האמריקנית בירושלים ולא תתפקד כנציגות דיפלומטית נפרדת ועצמאית.

הקונסוליה האמריקנית הוקמה בירושלים ב-1844 ושימשה במשך למעלה מ-25 שנה כאחראית על הקשרים עם הרשות הפלסטינית. ממשל טראמפ החליט לסגור את הקונסוליה וב-2019 היא מוזגה אל תוך השגרירות בירושלים, הוכפפה לשגריר לישראל ואיבדה את מעמדה העצמאי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלינקן המשומד חפץ להשמיד את עם ישראל אינשאללה לא יחזור ליעדו בשלום!

מושחתים, אבל הכל משמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו