Gershon Elinson/Flash90

נחשף: רגע לפני מבצע "שומר החומות" בנט ולפיד הגיעו להסכמות גם בנושאי דת ומדינה

על פי הדיווח השניים הגיעו להסכמים עיקריים בשלל נושאים בהם גם דת ומדינה אלא שאז ברגע האחרון בשל ההתחממות בגזרת עזה המהלך לא יצא לפועל. בהסכם הטיוטה מופיע גם כי, "תקודם באופן מיידי חקיקה המגבילה כהונת רה"מ לשתי קדנציות – 8 שנים מינימום"

רגע לפני מבצע "שומר החומות" הגיעו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט לסיכומים עיקריים לקראת הקמת ממשלה, אלא שאז ברגע האחרון בשל ההתחממות בגזרת עזה המהלך לא יצא לפועל. על פי הדיווח של העיתונאית דפנה ליאל ב'חדשות 12' השניים הגיעו להסכמים עיקריים בשלל נושאים בהם גם דת ומדינה.

על פי הדיווח, בנושא דת ומדינה סוכם: "הממשלה תקדם הסדרות בנושא הגיור, מתווה הכותל ומערך הכשרות". בנושא החקיקה נגד נתניהו נכתב: "תקודם באופן מיידי חקיקה המגבילה כהונת רה"מ לשתי קדנציות – 8 שנים מינימום". מדובר בניסוח שבנט הצביע נגדו השבוע בוועדה המסדרת.

סוגיה נוספת שנכללה בהסכם בלשון מרוככת היא המצב המדיני. "הממשלה תפעל לביצור הביטחון הלאומי של ישראל ולשמירת ביטחונם של כלל אזרחי המדינה, זאת לצד חתירה מתמדת לשלום. בתחום המדיני יש להימנע ממהלכים חד צדדיים". בנושא חוק הגיוס נכתב: "תקודם חקיקת חוק גיוס במתווה משרד הביטחון, כך שגיל הפטור יעמוד על 21".

במפגלת ימינה אומרים להגנתם שהם לא הסכימו בסופו של דבר לחוקים להגבלת כהונת נתניהו ולסעיפים נוספים בהסכם שגובש.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות. פייק ניוז

כמו אחשורוש והמן, אבל יושב בשמים ישחק, ועוד נזכה לונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים, ויתלו את שני המוקיונים הללו על העץ שהם מכינים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו