Abed Rahim Khatib/Flash90

דיווח: חמאס מסרב להזרים את הסיוע הכספי דרך הרשות הפלשתינית

על פי הדיווח הגורם הבכיר בארגון הטרור חמאס אמר כי שיקום רצועת עזה יעמוד במרכז המאמצים הדיפלומטיים של ממשל ג'ו ביידן בארצות הברית. לדבריו, חמאס הביע נכונות לפתוח בערוצי תקשורת ישירים ועקיפים עם וושינגטון. לדבריו, הם מתנגדים למעורבות רמאללה בנושא.

ארצות הברית תיאלץ לנהל מגעים עם חמאס באופן ישיר או עקיף לסיום המתיחות עם מדינת ישראל, כך אמר הבוקר (שלישי) גורם בכיר בארגון הטרור חמאס לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הגורם הבכיר בארגון הטרור חמאס הוסיף כי שיקום רצועת עזה יעמוד במרכז המאמצים הדיפלומטיים של ממשל ג'ו ביידן בארצות הברית. לדבריו, חמאס הביע נכונות לפתוח בערוצי תקשורת ישירים ועקיפים עם וושינגטון.

על רקע הכוונה להזרים את הסיוע הכספי לרצועת עזה דרך מנגנון של הרשות הפלשתינית, הדגיש הגורם כי חמאס מתנגד לכך מפני שבעבר רמאללה ניצלה עמדה זו כדי לפגוע ברצועה. הבכיר הוסיף כי חמאס עשוי להסכים למעורבות מצרית בדרך מסוימת בכל הנוגע לשיקום רצועת עזה.

על פי דיווח בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", חמאס מאיים להשתמש באמצעים שאינם צבאיים אם ישראל תמשיך במדיניות שלה בירושלים ולא תשנה את מדיניותה כלפי הרצועה. עוד דווח בעיתון הסעודי כי חמאס דוחה באופן מוחלט את המדיניות הישראלית הקושרת עסקת חילופי שבויים בהקלות למצור. המקורות אמרו שחמאס מעוניין בעסקה ובשיחות עליה, אבל לא לקשור זאת לסוגיית הרגיעה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו