Yonatan Sindel/Flash90

שרים וחכי"ם בליכוד נגד בנט ושקד: נתמוך בשריונים רק אם תקום ממשלת ימין

לאחר שנתניהו הציע לבנט ושקד שריונים במפלגתו. שרים וחכי"ם בכירים מתנגדים למהלך בשל החשש כי אם ישראל תלך לבחירות חמישיות - השריון יפגע בחברי הסיעה וידחוק את חלקם אחורה. הבכירים אמרו כי הם מוכנים לתמוך בשריונים רק אם הולכים בוודאות לממשלת ימין שתוקם

בעוד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ממשיך את המאמצים להקמת ממשלת שינוי בשבוע האחרון שנותר לו ואף סגר עם מפלגות ישראל בתינו ומרצ, ח"כים ושרים בכירים במפלגת בליכוד שוקלים להתנגד לשריונים של ראשי מפלגת ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד במפלגתם כפי שהציע להם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח של העיתונאית דפנה ליאל ב'חדשות 12', הסיבה להתנגדות של בכירים במפלגת הליכוד היא בשל החשש כי אם ישראל תלך לבחירות חמישיות – השריון יפגע בחברי הסיעה וידחוק את חלקם אחורה.

עוד דווח כי, חברי הכנסת אומרים שהם רוצים לתמוך בשריונים – רק אם קמה ממשלת ימין, זאת כדי להבטיח אותם לבחירות שלאחר מכן. רק ח"כים ושרים יצביעו במזכירות הליכוד על המהלך, ובין היתר בכירים במפלגה, בנוסף לאלו שמשוריינים במקומות האחרונים שחוששים כי המהלך יפגע בהם.

נכון לאתמול, לנפתלי בנט יש ארבעה ח"כים בימינה שתומכים בו בנטייה להקים ממשלת שינוי. את עמיחי שיקלי הוא איבד ואיילת שקד עדיין פועלת להקמת ממשלת ימין – אך עידית סילמן וניר אורבך חזרו לצד שלו. ייתכן אף שאורבך יתפטר כדי לא להפיל לבנט את הסיכוי לממשלת שינוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו