Olivier Fitoussi/Flash90

הח"כ הרפורמי ימונה לשר התפוצות? "מסר רע לקהילה היהודית"

בכירים בתנועה הרפורמית מפעילים לחץ למנות את גלעד קריב לתפקיד שר התפוצות בממשלת השמאל של בנט ולפיד • הרב פסח לרנר: "במהלך מבצע "שומר החומות" בחודש האחרון נוכח העולם כולו לראות כי הקהילה הרפורמית לא תמכה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה"

במהלך המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט, קיבלה מפלגת העבודה את תיק התפוצות. במפלגה, מכהן ח"כ החבר בתנועה הרפורמית – גלעד קריב.

בנט, שלא רוצה להגזים במעשיו נגד הציבור התורני, ביקש מיו"ר העבודה, מרב מיכאלי, לא למנות את קריב לתפקיד. היא הסכימה ושקלה ברצינות למנות לשר התפוצות את ח"כ לשעבר נחמן שי.

אך היום (רביעי) החלו בכירי התנועה הרפורמית לעבור בין ראשי המפלגות העשויות להרכיב את הממשלה הבאה ולהפעיל עליהם לחץ כי יסכימו למנות את קריב לתפקיד, בנימוק של חשיבות שמירת הקשר עם יהדות התפוצות.

הרב פסח לרנר, מייסד ויו"ר סיעת "ארץ הקודש" בקונגרס הציוני העולמי מסר בתגובה לדבריו של הראביי הרפורמי ריק ג'ייקובס על כך שאי מינוי גלעד קריב לשר התפוצות יהווה מסר רע ליהדות התפוצות, כי "הגיע הזמן שאנשי התנועה הרפורמית ילמדו שבלתי מתקבל על הדעת שבכל פעם בה הם מבקשים להביא להישגים לאנשיהם בישראל, הם שבים ומנופפים באיום על ערעור היחסים עם יהדות התפוצות".

"הציבור הישראלי כבר יודע מזמן שלרפורמים אין שום בלעדיות על ערוצי הקשר של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות. והאמת היא בדיוק הפוכה מדבריו של הרבאיי ג'ייקובס: אם המינוי של קריב לשר התפוצות יצא לפועל זה יהיה מסר רע לקהילה היהודית המסורתית בתפוצות, שהיא הקהילה היחידה שמחזיקה בעמדות פרו ישראליות מובהקות".

לרנר הזכיר כי "במהלך מבצע "שומר החומות" בחודש האחרון נוכח העולם כולו לראות כי הקהילה הרפורמית לא תמכה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני ירי רקטות על ידי ארגון טרור. מינויו של נציג הקהילה הזו לשר התפוצות יהווה מסר רע דווקא לתומכים הרבים שעומדים לצידה של מדינת ישראל בכל רחבי העולם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו