Olivier Fitoussi/Flash90

דוהר לממשלת שמאל: בנט הסכים להתפשר, מיכאלי סירבה לרוטציה

נפתלי בנט הסכים להתפשר גם על המאבק האידיאולוגי האחרון בדרך להקמת ממשלת שמאל עם יאיר לפיד והציע כי מרב מיכאלי תכהן ברוטציה עם איילת שקד בוועדה למינוי שופטים • יו"ר מפלגת העבודה סירבה לפשרה ודורשת לקבל את המינוי שהובטח לה

מצמץ ראשון: יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט ממשיך לדהור כל הדרך להקמת ממשלת שמאל והביע נכונות להתפשר גם על המאבק האידיאולוגי האחרון, למינוי איילת שקד לנציגת הממשלה בוועדה למינוי שופטים.

מדובר בקרב חשוב מאוד עבור הימין, שכן הממשלה הבאה, אם תמלא את ימיה, תמנה 7 שופטי עליון, תבחר יועמ"ש ופרקליט המדינה – וכך תקבע את עתידה של מדינת ישראל שנים ארוכות קדימה.

שקד הבינה זאת והתעקשה על רוב לנציגי ימין בוועדה למינוי שופטים, אך תפקיד נציג הממשלה כבר הובטח על ידי יאיר לפיד ליו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי.

כדי למנוע מהמחלוקת להקים את ממשלת השמאל בה יכהן כראש ממשלה, הציע נפתלי בנט פשרה גם בנושא זה: רוטציה בין איילת שקד למרב מיכאלי לתפקיד הכה קריטי והכרחי.

לפי הפשרה, שקד תהיה נציגת הממשלה בוועדה בתקופה של נפתלי בנט בראשות הממשלה ואילו מרב מיכאלי תחליף אותה בזמן שיאיר לפיד יכהן בראשות הממשלה. לפי הדיווחים, שקד הסכימה – מיכאלי סירבה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו