צילום: הבית הלבן

לפחות בנושא הזה, ג'ו ביידן ממשיך את המדיניות של דונלד טראמפ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הרחיב את ההגבלות המוטלות על השקעות אמריקאיות בחברות סיניות מסוימות, שלפי החשד יש להן קשרים למאמצי הריגול של המדינה • סין: "על ארה"ב להפסיק את הפעולות המערערות על הסדר הפיננסי העולמי"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נלחם בסין, וממשיך את המדיניות של קודמו בתפקיד, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לפי ההתנהלות של ביידן, נראה כי מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין רחוקה מסיום.

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי שאוסר על משקיעים אמריקאים לפתח קשרים עסקיים עם 59 חברות סיניות, וזאת בשל החשש מאופי הקשרים שלהן לממשלה הסינית.

בהצהרה מטעם הבית הלבן נמסר כי "הצו הנשיאותי שפורסם מאפשר לארה"ב למנוע בצורה ברורה ומידתית, השקעות אמריקאיות בחברות וגופים סיניים שמערערים על הביטחון או הערכים הדמוקרטיים של ארה"ב ובנות בריתה".

"הצו בפועל מרחיב את היכולת של הממשל האמריקאי להתמודד עם האיום מצד חברות סיניות וגופים סיניים המפתחים טכנולוגיית ריגול ותורמים לריגול אחר מיעוטים דתיים או אתניים או לדיכוי והפרה של זכויות אדם".

דובר משרד החוץ הסיני הגיב: "ארה"ב צריכה לכבד את החוק ואת השוק, לתקן את השגיאות שלה ולהפסיק את הפעולות המערערות על הסדר הפיננסי העולמי ופוגעות בזכות החוקית ובאינטרסים של משקיעים".

יצוין כי הצו הקודם של טראמפ כלל רק 48 חברות, וכעת ביידן, שממשיך את הגישה הלוחמנית נגד סין, מחליף את הצו הקודם עם צו נשיאותי חדש נגד 59 חברות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו