יאפשר מעקב אחר בסיסים צבאיים בישראל: רוסיה תספק לאיראן לוויין מתקדם

ברוסיה יעבירו לידי איראן לוויין מתקדם שעל-גביו מותקנת מצלמה ברזולוציה גבוהה שתספק לטהרן אפשרות לעקוב אחר מתקנים במפרץ הפרסי, בסיסים צבאיים ישראליים וגם אחר בסיסים צבאיים בעיראק

העיתון האמריקני הוושינגטון פוסט דיווח הלילה (בין חמישי לשישי) כי מדינת רוסיה נערכת לספק לאיראן לוויין מתקדם, שיעניק לאיראנים יכולת חסרת תקדים לעקוב אחר יעדים צבאיים פוטנציאליים ברחבי המזרח התיכון ומחוצה לו. גורמים רשמיים בארה"ב ובמזרח התיכון תודרכו על פרטי ההסכם.

על פי הדיווח, ברוסיה מתכננים להעביר לידי איראן לוויין מדגם קנופוס-V, שעל-גביו מותקנת מצלמה ברזולוציה גבוהה שתספק לטהרן אפשרות לעקוב אחר מתקנים במפרץ הפרסי, בסיסים צבאיים ישראליים וגם אחר בסיסים צבאיים בעיראק שבהם שוהים חיילים אמריקניים.

בעיתון האמריקני דווח מפי גורמים רשמיים בארצות הברית שתודרכו על פרטי ההסכם כי, שיגור הלוויין, צפוי להתרחש כבר בתוך חודשים ספורים מהיום.

למרות ש-Kanopus-V משווק כלוויין לשימוש אזרחי, אנשי צבא איראניים היו מעורבים מאוד ברכישה של הלווין המתקדם. מנהיגי משמרות המהפכה האיסלאמית של אירן נסעו כמה פעמים לרוסיה מאז 2018 כדי לסייע במשא ומתן על תנאי ההסכם, כך מסרו הגורמים לוושינגטון פוסט.

גורמים בכירים מסרו לעיתון כי באביב האחרון הגיעו מומחים רוסים לאיראן כדי להכשיר צוותי קרקע שאמורים לתפעל את הלוויין במפעל חדש שנבנה סמוך לעיר כאראג' הסמוכה לטהרן.

על פי ההסכם שהושג עם מוסקבה, הלוויין החדש של אירן ישוגר מרוסיה ויכלול חומרה רוסית, כולל מצלמה ברזולוציה של 1.2 מטר – שיפור משמעותי ביכולותיה הנוכחיות של אירן, אם כי עדיין רחוק מהאיכות של לווייני הריגול האמריקניים ושל ספקי תמונות לוויין מסחריים מתקדמים. חשוב מכך, "אירן תוכל 'לייעד' את הלוויין החדש לרגל אחר מיקומים נבחרים, בתדירות לבחירתה", אמרו הגורמים הרשמיים.

הגורמים סיפרו כי איראן תוכל לכוון את הלוויין לכל נקודה שבה תבחר. "הוא לא הכי טוב בעולם, אבל יש לו רזולוציה גבוהה והוא טוב מאוד עבור מטרות צבאיות", אמר הגורם המזרח תיכוני ששוחח עם הוושינגטון פוסט. "היכולת הזו תאפשר לאיראן לשמור על בנק מטרות מדויק ולעדכן אותו בתוך שעות ספורות בכל יום".

החשיפה בעיתון האמריקני הוושינגטון פוסט מתפרסם בזמן שהותו של נשיא ארצות הברית במדינות אירופה במסגרת מסע של מספר ימים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נשיא רוסיה וולדמיר פוטין

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גרפיקה גרועה! תחזירו את הקודמת!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו