Tomer Neuberg/Flash90

סקר: רוב בוחרי הליכוד סבורים שברקת מתאים להחליף את נתניהו כיו"ר המפלגה

לקראת סיומו של נתניהו לתפקד כראש הממשלה מתפרסם הערב סקר לפיו מרבית האזרחים בסך הכל היו מרוצים מתפקודו של נתניהו כראש ממשלה. בוחרי הליכוד מעדיפים את ברקת באם נתניהו יוחלף. אם יוסי כהן ראש המוסד יתמודד אף הוא מרבית בוחרי הליכוד יעדיפו אותו

לקראת השבעת הממשלה החדשה שצפוייה לקום מחר בשעות אחר הצהריים מפרסם הערב (מוצאי שבת) 'חדשות 12' סקר שנערך על ידי מכון "מדגם" בו עולה כי מרבית האזרחים מרוצים משנות תפקודו של נתניהו כראש ממשלה.

במסגרת הסקר, נשאלו המשיבים מי לדעתם המתאים ביותר להחלפת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו במידה והוא יפרוש מהנהגת המפלגה. רוב הציבור, 32%, חושבים שח"כ וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת הוא המועמד הראוי ביותר להחליף את נתניהו.

לעומת זאת 10% בחרו בשר הבריאות יולי אדלשטיין, 6% בשר האוצר ישראל כ"ץ, 5% בשגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, 9% בשרת התחבורה מירי רגב ו-3% ביו"ר הכנסת יריב לוין.

עוד עולה מנתוני הסקר כי, בתרחיש בו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן יכנס לפוליטיקה ויתמודד על הנהגת הליכוד, מרבית המשיבים, 27%, סבורים שהוא האיש המתאים ביותר להחלפת נתניהו. כך, אחוזי התמיכה בניר ברקת יורדים ל-16%, 8% לגלעד ארדן, 5% ליולי אדלשטיין כמו גם לישראל כ"ץ, 3% ליריב לוין ו-1% בלבד למירי רגב.

כשהתבקשו המשיבים להעריך את תקופת כהונתו של נתניהו ב-12 השנים האחרונות, בהתייחס לתחום הביטחוני, 66% העריכו את התפקוד כטוב בסך הכל, 31% כגרוע בסך הכל, ו-3% השיבו שאינם יודעים. בכל הקשור לתפקודו של נתניהו בתחום הכלכלי, מרבית הציבור, 59%, סבורים שתפקודו טוב בסך הכל, זאת לעומת 39% שסבורים שהיה גרוע בסך הכל.

בתחום החברתי, מרבית הציבור, 59%, מעריך את תפקודו של נתניהו כגרוע בסך הכל. 36% מהמשיבים טענו שתפקודו טוב בסך הכל, ו-5% השיבו שאינם יודעים. תחום נוסף בו נראה שהציבור מרוצה מתפקודו של נתניהו הוא הבריאותי, אותו 58% מהמשיבים העריכו כטוב בסך הכל, לעומת 39% שסבורים שהוא גרוע בסך הכל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו