Olivier Fitoussi/FLASH90

בטהרן חוגגים את החלפת נתניהו: "האויבים שלנו עזבו – ואיראן החזקה עודנה כאן"

משרד החוץ האיראני מסר היום כי השבעתה של ממשלה חדשה בישראל, לא תשנה את מדיניותה • דובר המשרד חגג את החלפת נתניהו בראשות הממשלה על ידי נפתלי בנט ומסר: "אויביה של איראן עזבו, ואיראן החזקה עודנה כאן"

בנאומו האחרון כראש ממשלה, אמר בנימין נתניהו אמש במליאת הכנסת כי באיראן חוגגים את עליית ממשלת השמאל של נפתלי בנט ויאיר לפיד לשלטון בישראל. היום (שני), מתברר כי בטהרן אכן מאושרים.

"אויביה של איראן עזבו, ואיראן החזקה עודנה כאן", מסר בהצהרה חגיגית דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה. בהודעת המשרד הוסיפו כי השבעתה של ממשלה חדשה בישראל, לא תשנה את מדיניותה.

בנאום הבכורה שלו אתמול אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, "הממשלה מתחילה את דרכה כשהאיום המשמעותי ביותר על ישראל – פרויקט הגרעין האיראני – מגיע לנקודה קריטית. המזרח התיכון עוד לא התאושש מההסכם הראשון שצייד את איראן במיליוני דולרים וגם בלגיטימציה".

"איראן בעזרת כוח קודס של משמרות המהפכה הקימה קו במעין סער – מסוריה דרך עזה, לבנון ועד תימן. חידושו של הסכם הגרעין עם איראן היא טעות שתיתן שוב לגיטימציה לאחד המשטרים האפלים והאלימים בעולם. ישראל לא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני. ישראל אינה צד להסכם והיא תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא".

בתגובה אמר נתניהו, "שמעתי את מה שאמר בנט בנושא, ואני חייב להגיד שאני מודאג שבעתיים, כי בנט תמיד עושה הפוך ממה שאומר ומבטיח. הוא לא ישב עם איראן כמו שלא ישב עם לפיד, עבאס ועבודה ומרצ".

"הממשל האמריקני ביקש ממני לשמור את חילוקי הדעות בענייני הגרעין, אמרתי שלא אנהג כך. כראש ממשלת ישראל אעשה הכל כדי להתנגד להסכם שיביא להתחמשותה הגרעינית של איראן ואממש את ההתנגדות הן ברמה הציבורית והן ברמה הביצועית", אמר נתניהו.

הוא הוסיף, "שמעתי את בנט שלצערי אין לו את המעמד הבינלאומי. אין לו אמינות ויכולת, אין לו את הידע, אין לו ממשלה ואין לו מילה שתאפשר התנגדות אמיתית. ראש ממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד 'לא' לנשיא ארה"ב בנושאים שמסכנים את קיומנו, ולגבות זאת בפעולה מסיבית בקונגרס, בסנאט ובדעת הקהל בדמוקרטיה הגדולה ארה"ב. כך נהגתי ב-2015 כשנאמתי בקונגרס למרות התנגדותו של נשיא ארה"ב".

"מי יעשה זאת עכשיו? לפיד שתקף את נאומי בקונגרס? הרי רוב חברי הממשלה המיועדת תומכים בהסכם הגרעין בין אם יגידו או לא. הם אינם רוצים ואינם מסוגלים להתייצב מול ארה"ב. אשמח להתבדות, אבל לא אתבדה. ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבינ"ל בנושאים שחורצים את גורלנו, אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד".

לדברי נתניהו, "גם באיראן מבינים את זה ואין פלא שחוגגים שם היום. הם יודעים שאלמלא המאמצים שהובלנו היה לאיראן ארסנל של פצצות כדי להשמיד אותנו. באיראן חוגגים כי מבינים שמהיום תהיה בישראל ממשלה חלשה ורופסת שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבינ"ל. אז יש לי מסר לצוהלים בטהרן: לאופוזיציה בישראל, יהיה קול ברור וחזק".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם באירן חוגגים , אנחנו בוכים… הם חוגגים כי הם מבינים שבישראל קמה ממשלת שמאל פרו ערבית אוי לנו , מה קרה לעם החכם שלנו, הקנאה התקוה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם, אין על מי להשען רק על אבינו שבשמים.

גנץ הוא מהאחראיים הראשיים לערעור הבטחון של עם ישראל בארץ הקדש, לראשונה נוצר מצב תלות של הממשלה במפלגות הערביות (עד כדי כך שאמר ח"כ אחמד טיבי: "בכירי ממשלת השינוי אמרו לי אתמול, שהממשלה הצרה הזאת היא גהינום ויצטרכו את עזרתנו, והבהרתי שלכל הצבעה יש תמורה, פוליטית ופרלמנטרית"). נכון שנתניהו פתח סדק רחב, אבל היה מי שאילץ אותו להגיע למצב הזה, וזהו בני גנץ, הוא יחד עם החבורה שלו כל הזמן כרסמו וניגחו ופוררו את המערכת עד שהגיע מצב של אין מוצא. אם נתניהו לא היה בונה על עבאס כנמנע, זה ברור שהצעד הבא של גנץ וחבורתו, לחבור למפלגות הערביות בכל מיני צורות בדיוק כמו שהם עשו, כל זה רשום על שמם לדראון עולם.
לא לחינם התגלגל דווקא על ידי גנץ כל זה, כמי ששנה ופירש ("שנה ופירש קשה מכולם"), כמו שאמרו בגמרא מסכת שבת (ל"ב:) "אלא שמגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב"

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
איך ההבלים האלו לא מבינים כלום.
וטוב שכך….

נראה שנתניהו מתכנן לא לאפשר לממשלה החדשה רגע של שקט, או מילה שלהם – בלי תגובת נגד!
מצוין, חזק!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו