צילום: בית הדין הבינלאומי בהאג

ישנה את עמדתו בנוגע לישראל? תובע חדש מונה לבית הדין בהאג

התובע החדש בהאג קארים חאן התחיל היום את תפקידו. בישראל עוקבים בדריכות אך טרם יודעים מה תהיה עמדתו בנוגע לישראל. קודמתו בתפקיד היא זו שהורתה לפתוח בחקירה נגד המדינה בשל פשעי מלחמה ביהודה ושומרון ובגזרת עזה

השופט הבריטי קארים חאן התחיל היום (רביעי) את תפקידו החדש בתור התובע העליון בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. חאן בן ה-51 מחליף את התובעת הקודמת פאטו בנסודה, שבין היתר החליטה לפתוח בחקירת פשעי מלחמה נגד ישראל על הנעשה בשטחי יהודה ושומרון ובעזה.

ב'חדשות 12' דווח כי נכון לרגע זה טרם ידוע מה תהיה עמדתו בעניין החקירה נגד ישראל, ובין כה וכה הוא מתמודד עם חקירות נוספות שנפתחו במוקדי סכסוך עולמיים, שבהן נחקרות בין היתר רוסיה וארצות הברית.

"הוא יורש יותר מדי חקירות שמונחות על שולחן, אין שום דרך שהוא יצליח להגיע לכולן", אמר קווין הלר, פרופסור למשפט בין-לאומי באוניברסיטת קופנהגן. "החקירות החדשות ביותר מבחינת חלק מהצדדים בסכסוך יהיו קשות, ואף בלתי ניתנות לחקירה".

בירושלים עוקבים מקרוב אחר המינוי החדש ומקווים מאוד שהוא ישנה את הכיוון של בית הדין הפלילי הבין-לאומי. מומחים לא מוצאים רמזים ברורים באשר לצעדיו בעניין החקירה נגד ישראל, אך בירושלים בהחלט שמחים על פרישת התובעת היוצאת שהיא זו שהורתה על פתיחת החקירה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתפלל שיתהפך על שונאי ישראל
ק ודם
א מרו
ר ק
י שראל
ם מתלף
ח ושב
א והב
ן צפה לישועה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו