אתר רשמי

בישראל נערכים אחרי הבחירות באיראן: "להכין תכנית לתקיפת אתרי הגרעין"

איברהים ראיסי, הנחשב למקורב לעלי חמינאי נבחר לנשיא איראן ובישראל אומרים כי מדובר בחלק ממגמת ההקצנה של הרפובליקה האסלאמית, ולכן יש להיערך מחדש ולהכין את התכניות לתקיפה צבאית של אתרי הגרעין במדינה העוינת

איברהים ראיסי נבחר לנשיא החדש של איראן, ובמערכת הביטחון הישראלית – נערכים. ניר דבורי מדווח הערב (מוצ"ש) בחדשות 12 כי בישראל אף מחזירים לשולחן אפשרות של תקיפה נגד אתרי הגרעין האיראניים.

ראיסי ידוע כאדם שמרן וקיצוני אף יותר מקודמו בתפקיד, חסן רוחאני. במשרד הביטחון סבורים שסימונו של הנשיא הנבחר כיורשו העתידי של חמינאי, מעלה את הסיכוי לחזרת המחאה האזרחית.

במשרד הביטחון קיימו דיון ארוך בעניינו של ראיסי כבר ביום חמישי האחרון מתוך הנחה שאכן ייבחר לתפקיד. בישראל מעריכים כי עם כניסתו לתפקיד, ראיסי יאמץ את הקו השמרני והקיצוני של המנהיג העליון של איראן, עלי חמנאי.

לטענתם, ראיסי עשוי להאיץ את מגמת ההתבססות האירנית בגבולות סוריה ולבנון וכן לתמוך בהסכם הגרעין, כמו שעשה קודמו בתפקיד, מתוך מטרה להביא להסרת הסנקציות ולהצליח להמשיך לייצא את הטרור האיראני לעולם.

לדברי גורם בכיר במשרד הביטחון, כפי שצוטט בחדשות 12, "ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להכין תוכנית תקיפה לגרעין באיראן. צריך תקצוב והסטת משאבים".

במשרד החוץ הגיבו הערב לניצחון ראיסי ומסרו כי "לאחר שהמנהיג העליון הכתיב לציבור האיראני במי הוא יכול לבחור, פחות מ-50% מהאזרחים בחרו בנשיא הקיצוני ביותר עד כה. 'הקצב מטהרן' אברהים ראיסי הוקע בצדק על ידי הקהילה הבינלאומית בשל תפקידו הישיר בהוצאות להורג של יותר מ-30 אלף איש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו