Miriam Alster/FLASH90

ברוך דיין האמת: נפטר השופט שעמד בראש הוועדה לדחיית גיוס לומדי תורה

צבי טל, שופט לשעבר בבית המשפט העליון שעמד בראשות ועדת טל שאישרה את המשך דחיית השירות בצה"ל לבחורי ישיבות לפי הסדר תורתם אומנותם, נפטר הלילה והוא בן 94 במותו • נולד עם שם המשפחה טייטלבוים, ולמד בישיבות דתיות

שופט בית המשפט העליון לשעבר, צבי טל הזכור מהיותו עומד בראשות ועדת טל שאישרה את המשך דחיית השירות בצה"ל ללומדי תורה, נפטר הלילה והוא בן 94 במותו.

לפני 22 שנה, מונה לעמוד בראש ועדה שתדון בהסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה, ועדה שנקראה על שמו "ועדת טל". על-פי המלצות הוועדה אושר בכנסת החוק המכונה "חוק טל". החוק בוטל בסופו של דבר על ידי שופטי בג"ץ.

צבי טל נולד בפולין כצבי טייטלבוים. כשהיה בן שמונה, עלה עם הוריו לארץ ישראל ולמד במחזור הראשון של ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה, אצל הרב משה צבי נריה. לאחר מכן, פנה לשירות צבאי.

בהמשך למד משפטים והפך לעורך דין. אחרי שקיבל אישור מרבותיו להיות שופט ב'ערכאות', מונה לשופט. התקדם, עד שהגיע להיות שופט דתי בבית המשפט העליון.

לאחר מכן תקף את האקטביזם השיפוטי באומרו: "בכלל, בית המשפט העליון מתערב יותר מדי בניהול המעשי של המדינה. השופטים לא נבחרו לשם זה. אין להם כל אחריות על זה. נניח שהם אומרים שטות ומתברר שזו שטות? השופטים לא ייתנו את הדין על זה. אין זה פלא שקוראים לזה דיקטטורה שיפוטית. מרוב כוח בית המשפט העליון כבר חורג מהגבולות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו