שיא האטימות בממשלת בנט: חוק איחוד משפחות = פיצוי למשפחות אסון מירון

David Cohen/Flash90

שיא האטימות בממשלת בנט: חוק איחוד משפחות = פיצוי למשפחות אסון מירון

ח"כ אשר ניסה לקדם את הצעת החוק לפיצוי הנפגעים במסלול מהיר בשל הקושי של המשפחות. אך בקואליציית בנט הכול סחיר והופך להיות כלי סחיטה. חברי הכנסת החרדים דחו את הפנייה, "לא נהיה חלק בעסקה שתתבסס על דם הרוגי האסון"

על רקע המשבר שמאיים על הקואליציה הרעועה סביב חוק איחוד משפחות, גורמים בכירים בקואליציה פנו לחברי כנסת מיהדות התורה והציעו להם להיעדר מההצבעה על החוק ובתמורה יובטח להם שהקואליציה תקדם את חוק פיצויים לנפגעי אסון מירון. כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח של עמיחי אתאלי, בימים האחרונים נעשו שתי פניות לחברי כנסת ביהדות התורה מצד בכירים בקואליציה שהציעו להם להיעדר מההצבעה על חוק איחוד משפחות בתמורה לקידום החוק לפיצוי נפגעי מירון. אחת הפניות הופנתה לח"כ יעקב אשר ואחת נעשתה לגורם אחר ביהדות התורה.

שתי הפניות שנעשו לגורמים החרדיים נדחו על הסף. לדברי גורמים מעורבים בפרטי הפנייה לאשר – הוא דחה אותה. לפי הגורמים, אשר אמר כי "חוק הפיצויים הוא דבר מוצדק והכרחי, ויעבור כך או כך. לא נהיה חלק בעסקה שתתבסס על דם הרוגי האסון".

כזכור, בשל כוונת רע"מ להתנגד לחוק שיעלה להצבעה ככל הנראה ביום רביעי הבא. הקואליציה זקוקה להיעדרות של יהדות התורה בעת ההצבעה. חוק איחוד המשפחות מטריד את חברי הקואליציה בשל התנגדות סיעת רע"מ, שעלולה למנוע רוב בהצבעה מחד, ובשל חוסר ההסכמה מצד שרת הפנים איילת שקד להגיע לפשרה בחוק. מדובר בהארכה של הוראת השעה שמונעת מפלסטינים שמתחתנים עם ערבים-ישראלים לפתוח בתהליך התאזרחות במדינת ישראל.

הפניה לח"כ אשר נעשתה בשל העובדה שעל שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק שהגיש חה"כ מיהדות התורה, ומבקשת לפצות את משפחות 45 הרוגי אסון מירון וכן את הפצועים.

הצעת החוק מבקשת להקים ועדה שתהיה אחראית על קביעת מנגנון הפיצויים ותורכב משופט מחוזי בדימוס, נציג משרד האוצר ונציג המוסד לביטוח לאומי. בהצעת החוק לא מפורטים סכומי כסף, וקביעת גובה הפיצוי תישאר בידי הוועדה שתקום. אשר כתב את הצעת החוק בהתבסס על מנגנון הפיצויים שהעניקה המדינה לנפגעי אסון וורסאי.

אשר ניסה לקדם את הצעת החוק במסלול מהיר בשל הקושי של הנפגעים. אך בקואליציית בנט הכול סחיר והופך להיות כלי סחיטה כאשר פעם אחר פעם מנעה הקואליציה את קידום הצעת החוק במסלול חקיקה מהיר עם "פטור מחובת הנחה". כעת על החוק להמתין 45 יום מרגע הנחת ההצעה ועד שהיא תוכל להגיע להצבעה בקריאה טרומית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וליהדות התורה
מותר לסחור בחוק לאיחוד משפחות?
הם סוחרים בזה
והם סוחרים בזה

יעקב ידידי – עזוב את הפוליטיקה…. זה לא בשבילך….
אתה אפילו לא התחלת להבין צל של טיפה מהקצה של ההתחלה…. עזוב….

שחצן
ומתנשא
כמו כל הביביסטים
אבל אני לא מתפלא
יש לך ממי ללמוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו