צילום: הבית הלבן

דיווח בארה"ב: הנשיא ביידן יבטל את ההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן

באתר החדשות האמריקני דווח כי ממשל ביידן עתיד לחזור מהכרתו של הנשיא לשעבר טראמפ ברמת הגולן כחלק ממדינת ישראל. השר לביטחון פנים: "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ - והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתכוון לסגת מהחלטת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל – כך דווח הבוקר (שישי) באתר השמרני האמריקני "וושינגטון פרי ביקון".

על פי הדיווח ב'ישראל היום' גורם במחלקת המדינה נשאל על-ידי האתר אם ההתחמקות של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מהסוגיה כאשר נשאל על כך לאחרונה, מלמדת על הפיכה קרובה של החלטת הנשיא טראמפ, שעליה חתם בטקס רשמי בבית הלבן בשנת 2019.

הגורם האמריקני מסר בתגובה לאתר שהשטח לא שייך לאף אחד והשליטה בו יכולה להשתנות בהתאם לתמורות הדינמיות שתמיד קיימות באזור ורמז שלמעשה, הממשל בבוא היום עשוי להסיר את התמיכה הרשמית בריבונות הישראלית.

הגורם האמריקני הוסיף כי: "ברמה הפרקטית רמת הגולן מאוד חשובה למדינת ישראל, וכל עוד בשאר אסד בשלטון, וכל עוד איראן נמצאת בסוריה עם המיליציות שלה, כל אלו מהווים סיכון בטחוני משמעותי לישראל. באופן הפרקטי, שליטה על רמת הגולן היא בעלת חשיבות אמיתית לביטחונה".

ב'חדשות 13' דווח כי, השר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיב לדיווח ואמר כי "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ – והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה עכשיו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הנשיא גוג הרשע נשיא ראש משך ותובל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו