בצל שיחות הגרעין: בארה"ב שוקלים להסיר את הסנקציות על מנהיג העליון של איראן

ג'ו ביידן שוקל להסיר את הסנקציות על המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי וזאת כחלק מניסיונות וושינגטון לקדם את המשא ומתן בין המדינות לחידוש הסכם הגרעין. הסנקציות על מנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הושתו ביוני 2019 על ידי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ

ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוקל להסיר את הסנקציות על המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי וזאת כחלק מניסיונות וושינגטון לקדם את המשא ומתן בין המדינות לחידוש הסכם הגרעין, כך דווח אמש (מוצאי שבת) ברשת 'NBC' האמריקנית.

על פי הדיווח, מחלקת המדינה האמריקנית לא הכחישה את האפשרות שתסיר את הסנקציות נגד מנהיג העליון של איראן. "שום דבר לא סוכם עד אשר הכל יוסכם", נמסר, "האופי והרצף של הפעולות האמריקניות בנוגע לסנקציות, במטרה להשיג חזרה הדדית למחויבויות במסגרת הסכם הגרעין, הן חלק מהשיחות".

ב'ישראל היום' דווח עוד כי, צוותי המו"מ של וושינגטון ושל טהרן דנו באפשרות לביצוע הצעד האמריקני במסגרת השיחות בווינה בירת אוסטריה, וזאת כחלק מנקיטת פעולות הדדיות רחבות יותר בנוגע לקיום מחויבויות שונות מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

הסנקציות על מנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הושתו ביוני 2019 על ידי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, בעקבות יירוט מל"ט אמריקני על ידי איראן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו