Yonatan Sindel/Flash90

פרויקטור הקורונה: "לא רוצים לראות אלפי מאומתים – נקבל החלטות מורכבות"

פרופ' נחמן אש אמר הבוקר כי הם לא רוצים להטיל מגבלות אך בד בבד במערכת הבריאות לא רוצים להגיע למצב של אלפי חולים, דבר שיביא לתחלואה קשה. "אנחנו רובנו מחוסנים, יכול להיות שאפשר להסתכל על התחלואה הקשה ולראות שאין עלייה באשפוזים"

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרויות שעל הפרק לשם בלימת התפרצותה המחודשת של נגיף הקורונה ואמר כי, "נקבל החלטות מורכבות", לדבריו "מהירות ההידבקות היא הבעיה המרכזית, יש ירידה גם ביעילות החיסון".

בריאיון שהעניק הבוקר פרופ' אש ל'כאן רשת ב' אמר כי, "אנחנו לא רוצים להטיל מגבלות, אבל אנחנו גם לא רוצים לראות אלפי מאומתים, זה יביא לתחלואה קשה".

"אנחנו רובנו מחוסנים, יכול להיות שאפשר להסתכל על התחלואה הקשה ולראות שאין עלייה באשפוזים ולנסות לספוג את העלייה בתחלואה הקלה", הפרוייקטור התייחס לזן החדש ואמר, "הוא מדבק בחמישים אחוזים יותר מהווריאנט הבריטי, יש עדויות לכך שיש יותר אשפוזים עם זן הדלתא".

בנוסף, הדגיש פרופ' נחמן אש כי המדינה לא הגיעה לתהליך של חסינות העדר, "לא צופה שזה יקרה בחודשים הקרובים". הפרויקטור צפוי להיפגש בהמשך עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, במסגרתה יועלו אפשרויות באשר לקיץ, אך הוסיף: "כרגע אין כוונה לבטל או ליצור מגבלות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו