Nasser Ishtayeh/Flash90

במקום פינוי בכוח: תושבי אביתר יעזבו את ההתנחלות – תוקם ישיבת 'הסדר'

משפחות ההתנחלות באביתר יעזבו את המקום בהסכמה זאת כתחליף לפינוי בכוח, על פי הסכם הפשרה במקום תוקם ישיבת 'הסדר'. בנוסף, כוח צבאי יוצב באופן קבוע במקום. במקביל, המדינה תבחן את מעמד הקרקעות עליהן הוקם המאחז, ובהמשך את הסדרתו

תושבי ההתנחלות 'אביתר' אישרו הצהריים (שני) ברוב גדול את מתווה הפשרה לפיה המשפחות שמתגוררות במקום יעזבו את המקום עד לסוף השבוע הקרוב.

על פי סיכום הפשרה, במקום זאת תוקם ישיבת הסדר במקום. הפינוי בא לאחר שהוכח כי אביתר אינה יושבת על אדמות פרטיות ולכן כל הבתים יישארו.

מוקדם יותר היום דווח ב'כאן חדשות' כי, 30 תלמידי הישיבה ושלוש משפחות הצוות יאכלסו ככל הנראה חלק מהבתים שנשארו במקום. תושבי המאחז אישרו את המתווה ונשארה הסכמה סופית של המדינה.

נוסף על כך, כוח צבאי יוצב באופן קבוע במקום. במקביל, המדינה תבחן את מעמד הקרקעות עליהן הוקם המאחז, ובהמשך את הסדרתו. את המגעים מול תושבי המאחז מנהלים שרים בכירים בממשלה, בהם שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד. גם ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אתמול פגישה בנושא עם גנץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איםה אנשי השמאל שיצעקו על הכיבוש הנוראי! אבל שששששששש…. צריך לשתוק שחלילה לא יקחו להם את הכסא. לא רק בנט מרמה בשביל כסא גם אנשי השמאל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו