Gili Yaari/Flash90

ראש שירותי בריאות הציבור: "העלייה היא מתחת ל-1% אך היא עדיין מדאיגה"

ד"ר אלרעי פרייס אמרה היום כי, "מקדם ההדבקה כיום הוא 2. אנחנו צופים שאם לא תהיה קטיעת שרשראות מאוד מוצלחת, ולא נצליח למנוע כניסת וריאנטים מחו"ל, המספרים ימשיכו לעלות. כיום 20 מוסדות חינוך סגורים בגלל התפרצויות של מספר רב של תלמידים"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, התייחסה היום (שלישי) בדיון בוועדת החוקה בכנסת למצב תחלואת הקורונה במדינה עם התפרצותה המחודשת של נגיף הקורונה.

בדבריה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, "הגענו לרמה של ארבעה מאומתים ביום, וכיום יש הבדל בין מאומתים שהגיעו מחו"ל ואומתו 10 ימים לאחר חזרתם לעומת אנשים שאומתו במדינה בה ביקרו".

"בשבועיים האחרונים אנחנו רואים היפוך מארבעה מאומתים ליום, שרובם הגיעו מחו"ל, כרגע רוב המאומתים הם מאומתים בקהילה בגלל מאומתים שלא שמרו על בידוד בחזרה מחו"ל".

עוד אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס, "העלייה היא מתחת ל-1% אך היא עדיין מדאיגה. העלייה בבדיקות היא בגלל כמות המאומתים. כמות החולים המאומתים בממוצע נע משך שבעה ימים עמד במינימום על 12 ואנחנו נמצאים על 180".

"מקדם ההדבקה כיום הוא 2. אנחנו צופים שאם לא תהיה קטיעת שרשראות מאוד מוצלחת, ולא נצליח למנוע כניסת וריאנטים מחו"ל, המספרים ימשיכו לעלות. כיום 20 מוסדות חינוך סגורים בגלל התפרצויות של מספר רב של תלמידים".

בסיום דבריה בוועדה אמרה פרייס, "רוב התחלואה כיום היא במגזר הכללי. בשבוע האחרון 13% מהמאומתים היו בגילאי 0 עד 13. החיסון מאוד יעיל אך הוא לא אפוד קרמי. 41% מהמאומתים של השבוע האחרון היו לא מחוסנים, 1% היו עם מנה אחת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו