Olivier Fitoussi/Flash90

עוד קודם פגישתו עם ביידן: בנט יבצע בחינה מחדש בנושא האיראני

על פי הדיווח, הבחינה מחדש של המדיניות לא נועדה בהכרח לשנות אותה בצורה דרמטית, אך בנט חשב שיש לרענן ולעדכן אותה לאור העובדה שיש ממשלה חדשה בישראל, ממשל דמוקרטי חדש בארצות הברית והמשך ההתקדמות של תכנית הגרעין האיראנית

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לפני כשבועיים לבצע בחינה מחדש של מדיניות ישראל בנושא הגרעין האיראני, והוא מעוניין לסיים את החלטתו בנושא כבר עוד קודם פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שצפויה להתקיים לקראת סוף חודש יולי – כך על פי הדיווח שפורסם בהערב ב'וואלה'.

על פי הדיווח, ראש הממשלה בנט החזיק במהלך השנים באותו קו בנושא האיראני. הבחינה מחדש של המדיניות לא נועדה בהכרח לשנות אותה בצורה דרמטית, אך בנט חשב שיש לרענן ולעדכן אותה לאור העובדה שיש ממשלה חדשה בישראל, ממשל דמוקרטי חדש בארצות הברית והמשך ההתקדמות של תכנית הגרעין האיראנית.

עוד דווח ב'וואלה', כי, גורמים ישראלים בכירים ציינו כי אחד הנושאים שנמצאים במוקד הוויכוח הוא האם המצב הנוכחי בו המו"מ בין ארצות הברית לאיראן תקוע, אין הסכם של ממש והאיראנים מאיצים את תכנית הגרעין שלהם – עדיף על חזרה אמריקנית ואיראנית להסכם הגרעין מ-2015, גם אם ישראל סבורה שהוא פגום.

העיתונאי ברק רביד הוסיף בדיווחו כי ראש הממשלה כינס בשבועות האחרונים כמה דיונים בנושא האיראני כחלק מהבחינה מחדש של המדיניות. כמה מהדיונים הראשונים עסקו בעיקר בהעמקת הידע של בנט במידע המודיעין שיש בידי ישראל בנושא האיראני, כולל ההיבטים הטכניים של תכנית הגרעין. בכיר ישראלי אמר שבנט מעוניין להיות בקיא כמה שיותר בנושא לקראת שיחותיו עם מנהיגים זרים – במיוחד עם הנשיא ביידן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו