ביהמ"ש בבריטניה דחה את הערעור; הפעוטה החרדית תנותק מההנשמה

בסוף השבוע הוחלט בבית המשפט העליון הבריטי לדחות את ערעור משפחת פיקסלר, ולהותיר על כנה את ההחלטה לנתק את ביתם בת השנתיים ממכשיר ההנשמה. "מדינת ישראל בראשות נתניהו וכעת בראשותו של בנט הפקירו את בתנו למוות", אמרו במשפחה

משפחת פיקסלר אשר ביתם מחוברת למכשיר הנשמה בבית החולים בבריטניה ממשיכים להיאבק על חייה זאת לאחר החלטת בית המשפט העליון בבריטניה שקובעת כי ביתם אלטע תנותק ממכשירי ההנשמה כמתוכנן למרות העתירה שהגישה המשפחה. במשפחה זועמים על המערכת הפוליטית בישראל שמלבד אי אלו חברי כנסת לא נקפה אצבע.

ב'ישראל היום' מפרסמים הערב (שלישי) כי בסוף השבוע הוחלט בבית המשפט העליון הבריטי לדחות את ערעור המשפחה, ולהותיר על כנה את ההחלטה לנתק את הפעוטה ממכשירים.

יחד עם זאת, ביהמ"ש קיבל עמדה אחת קריטית – בניגוד לערכאות הנמוכות יותר, קיבלו השופטים את הגדרתה של אלטע כיהודייה. הדבר קריטי, מכיוון שכך יכולים במשפחת פיקלסר לעתור למקבילה הבריטית לבג"ץ, ולדרוש כי לא ינתקו את המכשירים מכיוון שהדת שלה אינה מתירה זאת. כעת ממתינים במשפחה להחלטה של הערכאה הנוספת, בתקווה כי היא זו שתשנה את הכף.

"מדינת ישראל בראשות נתניהו וכעת בראשותו של בנט הפקירו את בתנו למוות", אמרו במשפחה. "יש ביכולת המדינה לדרוש את האזרחית שלה לטיפול בארץ, לצערי הילדה לא מעניינת את הנהגת מדינת ישראל. אנחנו מתחננים לראש הממשלה בנט: בבקשה תדרוש מבריטניה את הילדה לטיפול בארץ", אמר אב המשפחה ל'ישראל היום'.

כזכור, בית המשפט בבריטניה קבע לפני כחודשיים כי יש לנתק ממכשיר ההנשמה את אלטע פיקסלר, פעוטה חרדית בת שנתיים וחצי המאושפזת בבית החולים במקום. השופט המקומי קבע בפסק הדין השערורייתי, "אין זו טובתה להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים. מקבל את ההחלטה בעצב עצום". כעת הוריה נאבקים להשאיר אותה בחיים ולהביא אותה לטיפול בישראל.

ההחלטה הדרמטית התקבלה בשבוע שעבר בבית המשפט העליון לענייני משפחה בלונדון, שם נגזר דינה של אלטע פיקסלר, בת השנתיים וחצי שסובלת מנזק מוחי בעקבות סיבוך בלידה.

בניגוד לעמדת הוריה החרדים, החליט השופט כי יש לנתק אותה מהמכשירים וזאת לאחר מאבק משפטי עיקש שארך כחצי שנה. "לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים", כתב השופט בפסק הדין ולבסוף חתם: "אני מקבל את ההחלטה הזו בעצב עצום".

אברהם פיקסלר, אביה של אלטע, סיפר בריאיון בלעדי ל'חדשות 12' כי, "במשך שנה שלמה היינו בבית החולים עם הרופאים ואף אחד מהם לא אמר שהיא סובלת. אני חושב שבתור אבא יש לי זכות לקחת אותה הביתה לישראל ולהשאיר אותה בחיים. אנחנו הורים ואנחנו אוהבים את הבת שלנו. ילד זה לא משהו שאנחנו בוחרים אלא מקבלים ואוהבים אותו כמו שהוא".

גם כאשר המשפחה ביקשה להעביר את בתם לישראל, בית המשפט העליון סירב בטענה כי יש למנוע את המשך סבלה של הילדה. אברהם סיפר: "אני חושב שישראל צריכה להרים את הקול ולהגיד 'תחזירו לנו את האזרחית שלנו'. זה פשוט גזר דין מוות. לכל אחד מעם ישראל אמור להפריע כל אחד שיכול לעזור אמור לעזור. אני מתחנן באמת מכל הלב: תעזרו לנו להציל את הבת שלנו. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יאומן ממשלת ישראל צריכה להיתערב זה רצח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו