pixabay

דחייה של מספר חודשים ביישום 'גזירת המעונות' של איווט ליברמן

הגזירה הפופוליסטית של שר האוצר איווט ליברמן נגד הציבור החרדי נדחתה בחודשיים, "להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום", כלשון ההודעה

בצעד משותף החליטו היום (רביעי) שר האוצר איווט ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום.

בהודעה משותפת מטעמם נמסר כי "ההחלטה שעניינה עידוד תעסוקה ומתן סבסוד בשכר הלימוד למעונות היום למשפחה ששני בני הזוג עובדים או רוכשים הכשרה מקצועית ו/או השכלה גבוהה לשם תעסוקה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021".

ליצמן הגיב לדחייה: "ההחלטה של ליברמן וברביבאי לדחות את הקיצוץ הנפשע בסבסוד מעונות היום לאברכים, אינה הופכת אותה למוצדקת. אל תפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה. הממשלה הרפורמית של בנט-ליברמן-לפיד מתאכזרת לחרדים ופוגעת במסורת ישראל".

מדובר בגזירה הפופוליסטית של ליברמן למנוע מהציבור החרדי, האברכים היושבים באוהלה של תורה, להנות מסבסוד במחירי מעונות היום לילדיהם הקטנים.

בכך, פוגע ליברמן בעיקר בילדים הקטנים שכעת יכניסו אותם למעונות בלתי מפוקחים – ובכלכלת המדינה בכך שאימהות רבות יבינו כי עדיף כלכלית להישאר בבית ולא לצאת לשוק העבודה.

עד כמה הגזירה מכוונת רק כלפי הציבור החרדי ולא מיועד לשמור על קופת המדינה, תעיד העובדה שמפלגת ימינה, בראשה עומד נפתלי בנט שהתחייב לא לפגוע בחרדים בממשלה, הגיעה לסיכום עם איווט כי הגזירה לא תחול על לומדי תורה מהציבור הדתי, אלא רק על החרדים.

בתגובה, ראשי מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', מסרו כי הם מתנגדים לניסיון של בנט לסכסך בין הציבור הדתי לציבור החרדי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הציבור החרדי חייב להתלכד ולהודיע על יום מסויים בשבוע בו כל מי שמגדיר עצמו כחרדי, שובת "שביתה איטלקית" (הצהרה על יום מחלה ובפועל שביתה חוקית). אם כל הציבור יעשה כך, הנזק הכלכלי שיהיה למדינה הוא גדול פי כמה מחיסכון של מעונות למשך שנה!!! רק כשיבינו מה כוחנו בשוק העבודה, ירוצו על מנת להעניק לנו תקציבים ולשמר את המצב הקיים….

רעיון טוב.
בנוסף להפעיל לחץ על חברות ציבוריות במשק שנהנות מכח הקניה החרדי . שאם לא יפעלו כלוביסטים עבור הציבור החרדי. אז הציבור ימנע מרכישות לתקופה "כאילו במגמת חסכון והתייעלות" . הם יראו זאת כאינטרס שלהם כדי למנוע פגיעה אישית.
בנוסף כל חברי קופ"ח צריכים לדרוש את העברתו של בעלה של זיבורית סילמן מתפקידו כמנהל קשרי לקוחות מגזר חרדי. אם אנחנו נפגע . נחזיר מלחמה שערה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו