Hadas Parush/Flash90

הבכיר מכחיש את הדיווחים: "האכיפה ביישובים הבדואים נמשכת כרגיל – שקרנים לא חסר"

מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים הכחיש את הדיווחים לפיהם הרשות הפסיקה להרוס בתים לא חוקיים ביישוב הבדואי ביר הדאג': "שקר, אתמול הגיעו פקחי היחידה הארצית ומסרו צווי הריסה לתושבים בביר הדאג', האכיפה נמשכת כרגיל, התושבים מודעים לכך"

יאיר מעיין המשמש כמנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים, התייחס הצהריים (רביעי) לכל נושא הבנייה הבלתי חוקית ביישובים הבדואים, ואף תקף את אלו שטוענים כי אין אכיפה ביישובים הללו בשל החלטת הממשלה החדשה.

בריאיון שהעניק ל-103FM הכחיש מעיין את הדיווחים לפיהם הרשות הפסיקה להרוס בתים לא חוקיים ביישוב הבדואי ביר הדאג': "שקר, אתמול הגיעו פקחי היחידה הארצית ומסרו צווי הריסה לתושבים בביר הדאג'. זה פשוט שקר. בימים הקרובים יגיעו שוב לשם. האכיפה על בנייה חדשה נמשכת כרגיל ותימשך כרגיל ואין אדם במדינה שיכול לעצור אותה. יש חוקים במדינה וכל הנושא כפוף ליועמ"ש".

עוד הוא תקף, "שקרנים לא חסר, רוכבים על הצלחות שממציאים ומנכסים לעצמם גם לא חסר", הוסיף להזים את הפרסום. "אין אדם אחד שדיבר איתי על זה, אף אחד לא ידע על זה, אלה דיונים פנימיים מקצועיים שלנו. בשכונת זיאדנה תוך חודשיים-שלושה התושבים יכולים להוציא היתרי בניה, פניתי לגוף האכיפה והסברתי שאני מבקש דחיה בצווים".

"האכיפה נמשכת כרגיל, התושבים מודעים לכך" הדגיש. "ועד התושבים אמר שיקרא לתושבים להפסיק לבנות באופן לא חוקי. היחידה הארצית תגיע לכל בנייה לא חוקית ותתן להם צווי הריסה"."התוכניות של הרחבת היישוב ביר הדאג' קיימת לפני חמש שנים, להקמת שלושת היישובים החדשים. זו החלטת ממשלה שהוגשה בימי הממשלה הקודמת בחודש נובמבר. אנחנו עושים עבודה מקצועית", ציין.

מעיין המשיך להרחיב על עתיד ההתיישבות הבדואית בנגב: "אנחנו ממשיכים באופן מקצועי לתכנן להם יישובים, 150 אלף יחידות דיור וזה אמור לתת מענה לכל התושבים הבדואים ואני בטוח שההסכמים עם רע"מ יובילו לשיפור שת"פ עם כל התושבים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו