Yonatan Sindel/Flash90

סערת החרם: בנט שוחח עם מנכ"ל יוניליוור; השגריר קורא לפעול נגד החברה

בנט שוחח עם מנכ"ל חברת יוניליוור המחזיקה בבעלות על בן אנד ג’ריס • ארדן הפציר במכתב בהול שהעביר ל-35 מושלי מדינות, לנקוט במהלכים מידיים נגד חברת הגלידות המוכרת, "עלינו לעמוד מאוחדים להעביר מסר חד משמעי שלא נסבול התנהלות כזו של חברות מסחריות"

סערת בן אנד ג'ריס: שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן פנה הלילה (בין שני לשלישי) למושלי המדינות בארצות הברית בהן קיימת חקיקה נגד חרם על ישראל ותנועת ה-BDS וביקש מהם לנקוט במהלכים משפטיים נגד חברת הגלידות בן אנד ג'ריס. מדובר ב-35 מדינות בארה"ב שחוקקו בשנים האחרונות חוקים במטרה להילחם בתנועת החרם על ישראל.

בקשתו של ארדן מגיע לאחר שאתמול הודיעה חברת הגלידות על כוונתה להפסיק לשווק את מוצריה ביהודה ושומרון. בהודעת החברה נכתב כי היא מפסיקה למכור את מוצריה במה שכינו 'השטחים הפלסטינים הכבושים'.

במכתב שהועבר כפנייה דחופה נכתב, "אני קורא לכם להתנגד להחלטת החברה ולנקוט בצעדים נגדה, כולל צעדים חוקיים ומסחריים". השגריר ארדן הוסיף: "בעוד מדינות ערב מבטלות את החרם על ישראל וחותמות על הסכמי שלום עם ישראל, ושיתוף הפעולה באזורנו הולך וגדל, לא מתקבל על הדעת שחברות אמריקאיות עם אג'נדות רדיקליות יצאו נגד מדיניות ארצות הברית ויפעלו נגד נורמליזציה ושלום".

"אני מאמין שיש לנקוט בפעולת נגד מהירה ונחושה נגד כל מי שמחרים אותנו כדי להתמודד עם פעולות כה מפלות וחסרות צדק", הסביר. "עלינו לעמוד מאוחדים ולהעביר מסר חד משמעי שלא נסבול התנהלות כזו של חברות מסחריות." ארדן הזכיר את הצעד הדומה שבוצע מול חברת Airbnb לפני כשלוש שנים, כאשר לחצים של ישראל, יהודי ארצות הברית ומושלי המדינות – הצליחו להוביל לשינוי ההחלטה על חרם שכזה. "כפי שהצלחנו אז, נוכל לעשות זאת יחד גם עכשיו", כתב.

בתוך כך, ראש הממשלה בנט שוחח עם מנכ"ל חברת יוניליוור, אלן ז’ופ, המחזיקה בבעלות על בן אנד ג’ריס. בנט הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה של בן אנד ג׳ריס להחרים את ישראל, והוסיף כי בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק. בהודעה מטעם לשכתו נמסר כי "ראש הממשלה הדגיש, כי מבחינתה של מדינת ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

כזכור, אתמול הודיעה רשת הגלידות הפופולרית בן אנד ג'ריס שלא תחדש את הסכם ההפצה שלה עם הזכיין הישראלי הנוכחי, והסבירה את החלטתה: "מכירת הגלידות בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה עולה בקנה אחד עם הערכים של החברה". הזכיין הישראלי התנער מההחלטה, ואמר בתגובה: "זוהי פעולה חסרת תקדים – גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו