Olivier Fitoussi/Flash90

בציונות הדתית מגיבים לרפורמת הכשרות החדשה: "לא מתקנים בשבירה"

במפלגת הציונות הדתית הודיעו בתגובה למהלכיו של שר הדתות כהנא בנושא הכשרות נגד הרבנות כי הם יתייעצו עם רבני הציונות הדתית, "ונגבש דרכי פעולה להתמודדות עם הנזקים שהשר כהנא והממשלה מאימים ליצור בשירותי הדת ובזהות היהודית של מדינת ישראל"

במפלגת הציונות הדתית מגיבים הבוקר (רביעי) לרפורמת הכשרות שהציג אמש שר הדתות מתן כהנא, בהודעת המפלגה נאמר כי הם יתקנו את הדרוש על ידי חיזוק הרבנות הראשית ולא להיפך.

בתגובה המפלגה נכתב כי, "מערכת הכשרות הממלכתית במדינת ישראל זקוקה לתיקונים. לכן חברי הכנסת של הציונות הדתית הגישו בכנסות הקודמות מספר חוקים יסודיים לתיקון המערכת".

עוד הגיבו במפלגה, "הרפורמה שהוצגה אמש עסוקה בפירוק מערכת הכשרות הממלכתית בישראל שהיא אחד מהביטויים להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית".

"שינויים ותיקונים בנושא חשוב ומורכב כל כך חייבים להיעשות תוך התייעצות והסכמה עם הרבנות הראשית ועם גדולי הרבנים, מה שלא נעשה ולא יכול היה להיעשות בסד זמנים קצר כל כך".

במפלגה הודיעו כי הם יתייעצו עם רבני הציונות הדתית, "ונגבש דרכי פעולה להתמודדות עם הנזקים שהשר כהנא והממשלה מאימים ליצור בשירותי הדת ובזהות היהודית של מדינת ישראל.

"הציונית הדתית תמשיך לשאת בגאון את היהדות הממלכתית במדינת ישראל ותתקן את הדורש תיקון לא בשבירה אלא בחיזוק של הרבנות הראשית ושירותי הדת הממלכתיים", נאמר בהודעת המפלגה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו