Noam Revkin Fenton/Flash90

איווט מסכים? זה ההצעה של הקואליציה לאלי אבידר כדי שלא יישאר המורד

היוזמה למינוי אלי אבידר לשר שלא על חשבון המכסה של ישראל ביתנו, נתקעה מחשש שלא לעצבן את איווט ליברמן • בכל זאת, החשש בקואליציה כי לא יצליחו להעביר את התקציב, הביא להצעה למינויו לשר במקום אלעזר שטרן שיתמודד לראשות הסוכנות היהודית

ח"כ אלי אבידר, 'המורד' של מפלגת ישראל ביתנו, צפוי לקבל שוחד בדמות מינויו לשר בתמורה לכך שיצביע עם הקואליציה על תקציב המדינה ויפסיק להתנהל בצורה עצמאית – כך עולה מדיווח של טל שלו באתר וואלה!.

בדרך לפרישה? אלי אבידר מחק את מפלגת ישראל ביתנו

לפי הדיווח, אבידר ימונה לשר המודיעין במקומו של אלעזר שטרן, לו ימצאו תפקיד שר אחר עד שיתמודד לראשות הסוכנות היהודית. בכך, מקווים בקואליציה לפתור את בעיית אלי אבידר.

עד כה, חששו בקואליציה למנות את אבידר לשר שלא על חשבון מפלגת ישראל ביתנו, בעיקר מחשש שלא להרגיז את איווט ליברמן, שלפי הדיווחים רוצה להכריז על אבידר כפורש, וכך להטיל עליו סנקציות.

אך החרדה מפני האפשרות שלא יצליחו להעביר את תקציב המדינה, מה שעלול להביא לפירוק הקואליציה, הביאה להחלטה למנותו בכל זאת, על דעתם של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד.

לפי גורמים בקואליציה שצוטטו באתר וואלה!, איווט ליברמן נתן את הסכמתו למהלך, אך במפלגת ישראל ביתנו סירבו להתייחס ולאשר את הפרטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו