צילום: עופר ציון, פלאש 90

רוסיה תגביל את צה"ל מלתקוף בסוריה: "הממשלה מעמידה את המדינה בסכנה"

"הממשלה הכושלת איבדה עוד נכס אסטרטגי חיוני שישראל נהנתה ממנו בזמן ממשלת נתניהו, ובכך היא חושפת אותנו לסכנה נוספת", כך נכתב בהודעה שהוציאה היום סיעת 'הליכוד', לאחר הדיווח כי פוטין עשוי למנוע מחיל האוויר מלתקוף מטרות בסוריה

לאחר הפרסום כי רוסיה מתכוונת להגביל את כוחות צה"ל מלתקוף אווירית מטרות בסוריה, מתפרסמת היום הודעה חריפה מטעם סיעת הליכוד, וכן מטעמו של חבר הכנסת והשר לשעבר איוב קרא.

"חודש וחצי בלבד לקח לממשלה הרעה הזאת למחוק הישגים חשובים שהבאנו לאורך שנים ולהעמיד בסכנה את מדינת ישראל ואזרחיה", נכתב מטעם 'הליכוד'.

עוד נכתב: "אנחנו הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה – והם החזירו את הקורונה לישראל. אנחנו בלמנו את איראן מלהגיע לפצצה גרעינית וחשפנו את ארכיון הגרעין הסודי של איראן – והם הסכימו למדיניות ״אין הפתעות״ מול ארה״ב ובכך פגעו בעצמאות הפעולה של ישראל נגד תכנית הגרעין האיראנית".

"כעת, לפי דיווחים בתקשורת, הם שברו שיא חדש. לפי הדיווח רוסיה פועלת להגביל את חופש הפעולה של צה״ל בשמי סוריה מול מטרות איראניות באזור. אנחנו שמרנו על חופש הפעולה בסוריה בזכות היחסים הקרובים בין נתניהו ופוטין, דבר שהבטיח את ביטחונה של ישראל ותושביה. אם הדיווח נכון, הממשלה הכושלת איבדה עוד נכס אסטרטגי חיוני שישראל נהנתה ממנו בזמן ממשלת נתניהו, ובכך היא חושפת אותנו לסכנה נוספת", לשון ההודעה.

גם השר וחבר הכנסת לשעבר איוב קרא הוציא הודעה מטעמו, ולפיה: "‏ההרס של בנט לפיד נמשך. ההבנות והתאומים המוצלחים שיצר נתניהו עם הצבא הרוסי כדי לפגוע בכוחות ואתרים העוינים לישראל בסוריה אינם עוד. בתקיפות חיל האוויר בשבוע האחרון נגד יעדים ומליציות איראניות בסוריה אנחנו עדים להתערבות רוסית בפעם הראשונה כדי למנוע ממטוסינו להשיג את מטרותיהם", כך איוב קרא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו