צילום: pixabay

ישראל לקראת החיסון השלישי לקורונה: זו כמות החיסונים שנמצאים בידי המדינה

בעוד ראש הממשלה ומערכת הבריאות מתכוונים לאשר בקרוב מתן חיסון שלישי, מתפרסם הערב מלאי החיסונים של ישראל נכון להיום, והצפי לכמות המעודכנת שתגיע בחודש הבא • בסבירות גבוהה: המנה השלישית שתינתן תהיה של חברת 'מודרנה'

ארגון הבריאות העולמי עוד לא אישר מתן חיסון שלישי, אולם גוברת הערכה כי מחר תתקבל החלטה בסוגיית החיסון השלישי לבני הגיל השלישי.

עד כה חוסנו גם במנה השלישית רק מדוכאי חיסון, קרי: אנשים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה ותוקפם של הנוגדנים פג מוקדם יותר ביחד לשאר האוכלוסייה שחוסנה פעמים. מחר, כאמור, עשויה להתקבל החלטה לחסן את בני הגיל השלישי במנה נוספת, לפי המלצת הצוות לטיפול במגפות.

הערב (שלישי) מפרסם הכתב יואב אבן ב'חדשות 12' כי בשעה זו יש בישראל כ-300 אלף חיסונים, כולם של  חברת 'מודרנה'. תוקפם של החיסונים הללו יפוג בעוד כשלושה חודשים. על פי הדיווח, כל החיסונים של חברת 'פייזר', בהם התחסנו רוב מוחחלט של המוסנים, אזל.

עוד פורסם כי לאחר קבלת המשלוחים החדשים בחודש הבא, צפוי מלאי החיסונים של פייזר ומודרנה בישראל לעמוד על 1.2 מיליון חיסונים. לא מן הנמנע כי המנה השלישית שיקבלו הזכאים תהיה של מודרנה.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנט "אנחנו על החיסון השלישי, קרובים מאוד. כמה שפחות לדבר – כך הסיכוי שזה יקרה יגדל", והוסיף: "שמנו לעצמנו למטרה לשמור על הכלכלה, עם כמה שפחות סגרים".

בתוך כך פרסם משרד הבריאות כי במחלקות הקורונה בבתי החולים מאושפזים 145 חולים במצב קשה, כאשר 39 מתוכם התווספו רק ביממה האחרונה.

 מספר החולים במצב קשה שהתווספו היום הוא 39 ובסך הכול עומד מספרם של החולים במצב קשה על 145. גם מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי הוא מודאג, והורה לבתי החולים להיערך לעליה גדולה בתחלואה.

 עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי על פי מקדם ההדבקה הנוכחי שעומד על 1.35, קיימים שני תרחישים. התרחיש הקל יותר הוא שנמצא את עצמינו בחודש ספטמבר עם 800 חולים במצב קשה, ובתרחיש החמור – 1,800.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו