Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הוועדה המייעצת ל-FDA: "החלטת ישראל על חיסון שלישי – טובה"

"אנחנו יודעים שאנשים מבוגרים יהיו חולים מאוד אם יידבקו. ישראל נעה קדימה", אומר פרופ' ארנולד מונטו המזכיר כי בארצות הברית, אנשים רבים טרם התחסנו גם לא בחיסון הראשון והשני • בריטניה הודיעה אף היא כי תעניק חיסון שלישי נגד הקורונה

יו"ר הוועדה המייעצת למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בנושא חיסונים אמר לכאן חדשות כי ההחלטה לחסן מבוגרים בישראל במנה שלישית היא "החלטה ראויה וטובה מאוד".

פרופ' ארנולד מונטו הוסיף בריאיון לכאן חדשות כי הוא חושב שיש בישראל מספיק חיסונים נגד קורונה בשביל להוציא לפועל את מבצע המנה השלישית ונימק את חשיבתו: "אנחנו יודעים שאנשים מבוגרים יהיו חולים מאוד אם יידבקו. ישראל נעה קדימה".

מונטו ציין כי המצב בארצות הברית שונה מהמצב בארץ, כיוון שיש שם הרבה אנשים שעדיין לא התחסנו במנה הראשונה והשנייה. לדבריו, ממשל ביידן ייתן מנות בוסטר לתושבים בשלב מאוחר יותר.

עוד אמר יו"ר הוועדה המייעצת מונטו כי אין עדות מדעית לבעיה במתן מנה שלישית, ושהשאלה היא כמה חיסונים יש והאם יש דרך טובה יותר להשתמש בהם. הוא הוסיף שב-FDA בוחנים מתן מנה שלישית, לצד סוגיות כמו חיסון ילדים מתחת לגיל 12 ומתן אישור קבוע לחסונים.

בתוך כך, בריטניה הודיעה כי תחל לחסן את אזרחיה המבוגרים במנה שלישית נגד קורונה ב-6 בספטמבר. בשונה ממבצע החיסונים הראשון, המנה השלישית תינתן לתושבים בבתי המרקחת המקומיים, ולא במרכזי חיסונים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו