Avshalom Sassoni/Flash90

קבינט הקורונה מתכנס: על הפרק החמרה בהגבלות • ההמלצות המסתמנות

בכירי משרד הבריאות צפויים לבקש מהשרים להחמיר את הגבלות ה"תו ירוק", להחזיר את חובת עטיית המסכות גם בחוץ בכל התקהלות עם יותר מ-20 איש ולהרחיב עוד יותר את רשימת המדינות החייבות בבידוד - כך שהרוב החוזרים ארצה יחויבו בבידוד

קבינט הקורונה התכנס הערב (שלישי) פעם נוספת ובמשרד הבריאות שוקלים לבקש גם את החמרת "התו הירוק" כך שיחול בכל מקום וגם על ילדים, ולא רק במקומות סגורים עם יותר מ-100 איש.

בנוסף, בכירי משרד הבריאות צפויים לבקש משרי הקבינט החמרה נוספת בהגבלות הקורונה מלבד התו הירוק. בין היתר יידרשו להרחיב את רשימת המדינות החייבות בבידוד, כך שהרוב המוחלט של החוזרים ארצה יחויבו בבידוד, פרט למספר יעדים מצומצם מאוד.

בנוסף, נשקל להחזיר את חובת עטיית המסכות גם בחוץ בכל התקהלות עם יותר מ-20 איש. עוד יומלץ על עידוד עבודה מהבית לכדי 50%. משרד הבריאות ימליץ להחיל את המגבלות בעוד כשבוע עד עשרה ימים.

במהלך הדיון, ראש הממשלה נפתלי בנט שב והדגיש את סוגי הפעולות בהן ניתן לנקוט כדי לבלום את המגיפה, שאינן הרסניות לכלכלה. לפי ציטוטים שהובאו ב'וואלה', בנט דיבר על הצורך לחסן במהירות האפשרית את בני ה-60 ומעלה ואת הצעירים שטרם התחסנו והתייחס לקצב ההתחסנות ואמר כי אם הוא לא יהיה מספק, יהיה צורך בצעדים רחבים יותר ובהגבלות חמורות יותר.

ישיבת הקבינט מגיעה ברקע המשך העלייה בתחלואה בישראל. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 3,818 ישראלים עם קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד כעת על 3.78% מתוך 101,766 בדיקות קורונה שנערכו אתמול. מדובר בזינוק דרמטי בשיעור המאומתים שעלה ביממה האחרונה גם באחוז התוצאות החיוביות.

עוד עלה מהנתונים כי מתוך 221 החולים שמצבם מוגדר קשה, 51 מוגדרים קריטי ו-46 מונשמים. 6,492 ישראלים נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף מאז פרוץ המגפה. 5,790,758 התחסנו עד כה במנה ראשונה, 5,381,178 התחסנו במנה שנייה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו