בתגובה לירי הרקטות: צה"ל ממשיך לירות לעבר לבנון; גנץ קיים הערכת מצב

בלבנון מדווחים כי צה"ל חידש את הירי הארטילרי בתגובה לשיגור שלושת הרקטות לעבר שטח ישראל • שר הביטחון בני גנץ קיים חיתוך מצב בעקבות הירי לעבר הצפון בהשתתפות הרמטכ"ל והנחה להעביר מסר חריף ליוניפי"ל בעקבות הירי • צפו בתיעוד

הדי פיצוצים נשמעים כעת (רביעי) באצבע הגליל ולפי דיווחים המגיעים מלבנון, מקורם בירי ארטילרי של צה"ל לעבר לבנון, בתגובה לשיגור שלושת הרקטות מוקדם יותר הצהריים. במערכת הביטחון מעריכים כי פלגים פלסטיניים הם שביצעו את הירי.

ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה דיווח כי שישה פגזים שוגרו לעבר שטח פתוח במישור אל-חיאם – ולאחר מכן הירי של צה"ל ללבנון פסק למשך שעה קלה, עד לדיווחים החוזרים מלבנון על חידוש התגובה של צה"ל לשיגורים לעבר שטח ישראל.

דובר צה"ל אישר את הדיווחים בלבנון ומסר כי "צה"ל תוקף בשעה זו פעם נוספת לאורך גבול לבנון. כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת לאורך כל גבול לבנון בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום".

שר הביטחון בני גנץ קיים חיתוך מצב בעקבות הירי לעבר הצפון בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש האגף המדיני ביטחוני זהר פלטי, ראש אגף מבצעים אלוף עודד בסיוק וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן. שר הביטחון הנחה להעביר מסר חריף ליוניפי"ל בעקבות הירי.

אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה, התייחס באולפן ynet לירי הרקטות לצפון, ואמר כי "אנחנו מתורגלים למתיחות כזו כעיר שיושבת על הגבול". עם זאת ציין: "הפעם זה תפס אותנו ללא כל התרעה מוקדמת ובהפתעה גמורה".

למרות הנחיית צה"ל לשמור על שגרה, שטרן הנחה לפתוח את המקלטים הציבוריים והמרחבים המוגנים בעיר. הוא הבהיר כי אין הנחיה לשהות בהם: "זה יותר בשביל תחושת הביטחון האישית של התושבים, ושאם חס וחלילה שוב יתפסו אותנו באזעקה כזו המרחבים יהיו פתוחים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבין איך הם לא רועדים מפחד מבנט וגנץ ולפיד, ואפילו ליברמן, הם לא יודעים שביבי כבר לא בשלטון?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture