Yonatan Sindel/Flash90

הדיל של שיקלי: תמיכה עם הקואליציה בתקציב בתמורה לפרישה מרצון

הח"כ "המורד" של ימינה שסירב לבגוד בעקרונותיו ולחבור לממשלת השמאל, מאויים בהכרזה כפורש, מה שיגרום להטלת סנקציות נגדו • לכן, הציע דיל לקואליציה ולפיו יתמוך בתקציב המדינה, בתנאי שישחררו אותו מהמפלגה של בנט

תקציב המדינה שכבר אושר על ידי שרי הממשלה, יעלה להצבעה במליאת הכנסת, שם צפויה הקואליציה להיקלע לקשיים בשל העובדה שלהם רק 61 חברי כנסת, בהם יש המתנגדים לחלק מסעיפי התקציב.

בקואליציה מנסים לגבש דיל עם הרשימה המשותפת שיצביעו בעד התקציב, אך בינתיים קיבלו הצעה מכיוון אחד לגמרי: ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה, היחיד מהסיעה של נפתלי בנט שלא בגד בעקרונותיו ולא הצטרף לממשלת השמאל הנשענת על קולות מפלגה ערבית, הציע לתמוך בתקציב.

לפי הדיווח של עמיחי אתאלי בידיעות אחרונות, שיקלי פנה אל שר השיכון זאב אלקין עם ההצעה הבאה: תמיכה בתקציב תמורת אישור של הקואליציה לכך שיהפוך לסיעת יחיד.

הרקע: החשש כי יכריזו עליו כעל פורש, מה שיטיל עליו שורה ארוכה של סנקציות ובהם הגבלה משמעותית של היכולת לשאת נאומים ולהיות חבר בוועדות, ולהגיש הצעות חוק.

בנוסף, האיום הגדול ביותר הוא, איסור להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת. כך, שיקלי ייאלץ להקים מפלגה עצמאית שלפי הסקרים תתקשה מאוד לעבור את אחוז החסימה.

אם יאשרו לו להפוך לסיעת יחיד, יוסר מעליו האיום בסנקציות, ומלבד העובדה שהוא יוכל לחבור למפלגה קיימת, הוא גם יביא איתו נדוניה של מיליוני שקלים, שווי יחידת המימון של כל ח"כ.

אך על פי הדיווח בידיעות אחרונות, בימינה לא ממהרים להסכים לדיל. שני גורמים בכירים בסיעה טענו שלעת עתה נראה שהקואליציה צפויה להעביר את התקציב באופן חלק יחסית, ולכן, אמרו השניים, הם בוודאי לא ימהרו לסגור דיל כזה עם שיקלי מיד, עוד לפני שיצוצו מהמורות בדרך לתקציב המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו