Miriam Alster/Flash90

שר הבריאות: "נפתח את שנת הלימודים בזמן – סגר הוא המוצא האחרון"

לאחר השקת הבדיקות המהירות אמר ניצן הורביץ כי סגר הוא דבר קשה והם לא כוונים לשם כרגע. בדבריו אמר שר הבריאות כי "אין רף מסוים שבהגעה אליו יוחלט על סגר. אין מספר כזה או אחר, אלא מגוון שיקולים. אנחנו בעיקר מעודדים התחסנות כדי שלא יהיה סגר"

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר (ראשון) בהצהרה לתקשורת כי "זן הדלתא, בגלל המאפיינים שלו, הוא בעצם מחלה חדשה". בדבריו הוא הבהיר כי סגר יהיה הצעד האחרון וכי "כוונתו היא לפתוח את שנת הלימודים בזמן".

"סגר הוא צעד מאוד קשה עם השלכות קשות מאוד, הוא לא גזרת גורל. אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל את ההחלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש. כל עוד יש סיכוי להימנע ממנו – נעשה כל מה שאפשר, הוא המוצא האחרון", אמר שר הבריאות.

לדבריו, "אין רף מסוים שבהגעה אליו יוחלט על סגר. אין מספר כזה או אחר, אלא מגוון שיקולים שאנחנו דנים בהם כל יום. אנחנו בעיקר מעודדים התחסנות כדי שלא יהיה סגר. החיסון בישראל זמין, בהרבה מדינות אין את זה בכלל. לנו יש לא רק שתי מנות לאוכלוסייה, אפילו מנה שלישית. נצלו את זה, הגנו על עצמכם ועזרו לנו להימנע מפעולות קשות בהמשך".

השר הורוביץ המשיך ואמר: "לא יהיה שוטר על כל אזרח, זה תלוי בהתנהגות הציבור. הקפידו על ההנחיות, עשו בדיקות, הימנעו מהתקהלויות ושימו מסכה". השר מסר את הצהרתו לאחר השקת הבדיקות מהירות במטה מד"א.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו