Yonatan Sindel/Flash90

משרד החינוך מערים קשיים על מבצע הבדיקות הסרולוגיות בבני ברק

למרות שבעירייה הכינו מבצע לבדיקה סרולוגית של התלמידים לאיתור נוגדנים, משרד החינוך אסר לקיים את הבדיקות בשעות הלימודים – ודרש שהן יתקיימו בנוכחות ההורים לאחר זמן הלימודים בתלמודי התורה

עם החזרה ללימודים בתלמודי התורה, בעיריית בני ברק הכינו מבצע לעריכת בדיקות סרולוגיות ל-50 אלף תלמידים בעיר, אולם למרבה ההפתעה דווקא משרד החינוך הוא זה שתוקע את קיום מבצע הבדיקות המקיף שהוכן ומערים קשיים על העירייה, כך דווח אמש (רביעי) ב'חדשות 12'.

מטרת המבצע, כפי שדיווחנו בהרחבה, היא לבדוק את היקף הילדים המחלימים בקרב התלמידים בבני ברק בה הייתה תחלואה גבוהה בגלי ההתפרצות הקודמים, ובכך לאפשר פטור מבידוד לתלמידים במקרה של חשיפה לחולה ולהמשיך את שגרת הלימוד עבור תלמידים רבים ככל הניתן.

אלא שלפי הדיווח, משרד החינוך מונע את קיום הבדיקות בבתי הספר בזמן הלימודים ובכך תוקע את המשך המבצע. בעיר כבר הכינו עשרות אלפי בדיקות, למבצע שהוטל על פיקוד העורף. אך כאמור, משרד החינוך הודיע כי הוא אוסר לבצע את הבדיקות הסרולוגיות בשעות הלימודים.

דרישה נוספת שהעלה המשרד היא שהורי התלמידים יהיו נוכחים בזמן קיום הבדיקות. זאת למרות שתלמודי התורה אספו כבר אישורים חתומים מההורים לביצוע הבדיקות, אך המשרד הודיע כי הן יוכלו להתקיים אך ורק לאחר שעות הלימודים ובנוכחות ההורים.

במקביל, משרד החינוך מערים קשיים דומים גם על במבצע החיסונים בבני ברק. בדיווח נאמר כי ממונה הקורונה לחברה החרדית לשעבר וכיום הממונה למאבק בקורונה בנתב"ג, אלוף במיל' רוני נומי, נאבק כדי לאפשר למוסדות שנרשמו למבצע החיסונים בבתי הספר להוציא אותם לפועל והוא מבקש להביא את ניידות החיסונים לבתי הספר. אך כאמור, גם כאן משרד החינוך מונע את המבצע+.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו