ארכיון. צילום: פלאש 90

בכירים בממשלה הציעו שוטרינרים יטפלו בחולים: "הם חושבים שאנחנו תוכים?"

ההצעה נתקלה בהתנגדות נחרצת מצד מנכ"ל משרד הבריאות שאמר אתמול: "האפשרות הזאת נאמרה תוך כדי דיון ובוודאי שנפסלה מיד על ידינו". פרופ' בשארה בשאראת, "למה לרעות בשדות זרים?, אני נדהם מהבקשה"

בכירים בממשלה פנו למשרד הבריאות לשקול שימוש בוטרינרים לטיפול בחולי קורונה אך סורבו, כך פורסם הבוקר (שישי) ב'ידיעות אחרונות'. לפי הדיווח, ההצעה נתקלה בהתנגדות נחרצת מצד מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש.

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר חבר הכנסת בנימין נתניהו הגיב לחשיפת העיתון, "הם חושבים שאנחנו תוכים? מה נסגר איתם?", לגלג נתניהו ברשתות החברתיות.

כאמור, ההצעה נתקלה בהתנגדות נחרצת מצד מנכ"ל משרד הבריאות שאמר אתמול: "האפשרות הזאת נאמרה תוך כדי דיון ובוודאי שנפסלה מיד על ידינו". לדבריו, "זה לא משהו מעשי וחשוב לנו מאוד להקפיד על הסטנדרטים הגבוהים גם בזמן המגפה".

פרופ' אש ציין כי "העומס בתקופה שגל התחלואה עולה מאוד גבוה פוגע גם באיכות הטיפול, וכל בית חולים נדרש על כל צוותיו לטפל בחולי הקורונה. זה בהחלט כרוך גם בירידת איכות הטיפול, אבל אנו רוצים לשמור על סטנדרט שיהיה מקובל עלינו".

מומחים במערכת הבריאות אמרו כי לפני שמעלים בקשות חריגות מהסוג הזה – ניתן להשתמש ברופאים מובטלים ובמתמחים שטרם התקבלו לבתי החולים בשל חוסר התקנים. יו"ר החברה לקידום בריאות האוכלוסייה הערבית ומנהל מכלולי הרפואה במגן ישראל, פרופ' בשארה בשאראת, תמה, "למה לרעות בשדות זרים?", לדבריו, "אני נדהם מהבקשה"

בשאראת אמר: "תוכנית הלימודים של הווטרינרים שונה, הביולוגיה שונה, צורת הבדיקות שונה. יש הרבה שיטות לתגבור מערכת הבריאות. יש עשרות רופאים מובטלים, יש רופאים פנסיונרים שאפשר להחזיר לעבודה, יש עוזרי רופא וסטודנטים. אפשר לתגבר את מערכת הרפואה בכל כך הרבה דרכים".

בשאראת ציין כי "מומחים בטיפול נמרץ ומרדימים הם האנשים שחסרים יותר מכל מאז התפרצות המגפה". הוא הוסיף כי "הכמות לא מספיקה, וצריך לתגבר אותם. חלק גדול מעבודת הרופאים היא לא מקצועית, אלא קלינית. לכן עוזר רופא בחדר מיון יכול להפחית מאוד את עומס על הרופא שצריך לטפל ביתר החולים. צריך לתגבר את מי שלמד רפואת אדם ולא רפואה של חיות".

עוד ציין כי "במערכת הבריאות יש אנשים שממתינים להתמחות ולא נקלטו כי אין תקנים. אז לפני שמגיעים לווטרינרים, שיטפלו בכאלה שקודמים להם. אם עדיין יהיה צורך – שיפנו אליהם. להציע את זה במקום הראשון זה מפתיע".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההצעה הזאת
עלתה גם בתקופת ביבי
מעניין שאז זה לא הפריע לו כמו עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו