Hadas Parush/Flash90

כהנא שוקל הצעה חדשה נגד הדת: גופות נפטרים יפונו מקבריהם תוך שנה

השר לשירותי דת ממשיך לחפש דרכים איך לפגוע במסורת היהודית ובוחן גזירה חדשה לפיה גופות הנפטרים יוצאו מן האדמה בחלוף שנה מהקבורה, וליקוט עצמותיהם במרוכז. ח"כ ארבל: "החלטה צינית ומזעזעת ונטולת כל רגש יהודי בסיסי"

אחרי הגזירות על הכשרות והגיור, השר לשירותי דת מתן כהנא ממשיך לחפש דרכים איך לפגוע במסורת היהודית ובמשרד לשירותי דת שתחת הנהגתו בוחנים גזירה חדשה לפיה גופות הנפטרים יוצאו מן האדמה בחלוף שנה מהקבורה, וליקוט עצמותיהם במרוכז.

לפי הפרסום הבוקר (שישי) ב'ידיעות אחרונות', כהנא שוקל את ההצעה במסגרת המאמצים לפתור את מצוקת הקרקע של בתי העלמין ברחבי הארץ. זאת לבקשת משרד האוצר במסגרת הדיונים על תקציב המדינה, אז העלו בפני כהנא את הצורך לצמצם את השימוש בקרקעות מדינה חדשות, ולנצל באופן מיטבי את החלקות הקיימות שכבר נמצאות בשימוש.

עוד לפני קידום היוזמה המבקשת לפגוע בקדושת המתים, הצדדים סיכמו כי קבורת השדה המסורתית תצומצם ומגמת המעבר לקבורה רוויה תואץ בהתאם. כאמור, לצד מהלכים אלו, תיבחן לראשונה גם ההצעה לפיה הנפטרים ייטמנו לפרק זמן קצר בלבד, לשם שימוש חוזר בקברים.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לממשלה בשאילתא דחופה בנושא, וכיושב ראש השדולה לשמירת בתי העלמין היהודיים בתפוצות, הביע חשש כי המהלך יגרום לפגיעה בבתי קברות יהודים ולחילולם. "ההחלטה של השר לשירותי דת כהנא להסכים לבחון הוצאת נפטרים מקברם, היא נוראית, צינית ומזעזעת ונטולת כל רגש יהודי בסיסי", אמר ח"כ ארבל לעיתון וקרא לכהנא "להודיע מיידית כי ההצעה הוסרה לחלוטין מסדר היום, וכי לא יתקיים פיילוט ולא תתקיים בחינה של ההצעה האכזרית הזו".

מלשכת השר לשירותי דת, מתן כהנא, נמסר בתגובה: "שר הדתות מחויב להלכה ללא כל סייג. בהמשך למפעלם המבורך של שרי הדתות הקודמים לעידוד קבורה רוויה, כדי להתמודד עם הבעיה החריפה של מצוקת מקום בבתי עלמין, בוחן המשרד לשירותי דת חלופות רבות. אחת מבין אותן חלופות שהוצעו לשר על ידי מספר רבנים, נקראת 'קבורת ארץ ישראל'. השר לא בחן עדיין את הנושא, וכשתגיע הצעה זאת לשולחנו היא תיבחן בהתאם להלכה ולפסקי גדולי ישראל. שום יוזמה שתצא מתחת ידי השר לא תעשה בניגוד להלכה ולפסקי גדולי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו