Nati Shohat / Flash 90

למרות ההצהרות: האם שנת הלימודים לא תפתח במועד המתוכנן?

תלמודי התורה ורוב מוסדות החינוך החרדיים אומנם לא ממתינים עד ל-1 לספטמבר כדי להתחיל את הלימודים, אבל עבור ההורים שילדיהם לומדים בגנים עירוניים, ייתכן והם יאלצו למצוא להם עוד מספר שבועות של תעסוקה, עד אחרי החגים

מתרבים הסיכויים כי שנת הלימודים לא תיפתח במועד המתוכנן – כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. גובר מספר הקולות בממשלה ובקבינט, כולל שרים בכירים, אשר קוראים שלא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בסמפטמבר כסדרה בשל מיעוט ימי הלימודים בחודש זה ובשל כמות החולים.

לפי נתוני משרד הבריאות, 14% מעובדי ההוראה לא התחסנו, ורק 23% מהתלמידים מחוסנים. בנוסף, ישנו ספק כמה תלמידים יוכלו להגיע בפועל וללמוד על פי מערכת השעות הרגילה כיוון שכרגע יש 22 אלף תלמידים מאומתים לקורונה ועוד כ-69 אלף שנמצאים בבידוד – כמעט 100 אלף תלמידים שילא יכולים להגיע לכיתות.

בכאן חדשות דווח כי המחלוקת בקבינט הקורונה היא לגבי המקומות בהם תלמידים לא יכולים להתחסן – גני הילדים וכיתות א' עד ז'. בחינוך העל-יסודי מצב העניינים ברור יותר, למרות סימני שאלה וחוסר בהירות המתווה שפורסם בימים האחרונים להפעלת הלימודים.

שרים בקבינט אומרים בשיחות סגורות שצריך לדחות את שנת הלימודים, ושיש לחץ בקבינט לעשות את זה. היעד ללחצים היא שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שתומכת בפתיחת השנה כסדרה.

בתוך כך, מערכת הביטחון נערכת להפעלת מערך הבדיקות הסרולוגיות כחלק מתוכנית פתיחת הלימודים. למרות זאת, שר הביטחון גנץ סבור שלצד ההיערכות לקראת שנת הלימודים, אם התחלואה תמשיך לעלות הוא נוטה לתמוך בדחייה והחזר שעות או ימים במהלך שנת הלימודים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו