טיוטה אוטומטית

החל מהבוקר: שיבושים ועיכובים בטיסות עקב מחאת עובדי רשות שדות התעופה

במחאה על הכוונה לפטר מאות עובדים קבועים, עובדי הרשות ישבשו את הטיסות הנכנסות והיוצאות בנתב"ג ובהמשך היום ייעצרו ההמראות והנחיתות גם בנמל התעופה רמון ובראש פינה • רשות שדות התעופה: עתרנו לבית המשפט

בעקבות מחאת עובדי רשות שדות התעופה על הכוונה לצמצם את מספר העובדים הקבועים ברשות, החל מהבוקר (חמישי) יחלו שיבושים ועיכובים בטיסות הנכנסות והיוצאות מנתב"ג. כמו כן, בשדה התעופה בראש פינה יופסקו הבוקר הטיסות, כולל מתן שירות לטיסות כיבוי, והחל מהשעה 14:00 גם הטיסות בנמל התעופה רמון באילת מתוכננות להיעצר.

כאמור, מחאת העובדים מגיעה על רקע כוונת הרשות לצמצם את מצבת כוח האדם הקבוע במאות עובדים קבועים. מרשות שדות התעופה נמסר כי הבוקר כי לאור הירידה במספר הנוסעים, והכוונה לצמצם משמעותית את מספר העובדים הקבועים ברשות שדות התעופה, יחלו היום משעות הבוקר שיבושים ועיכובים קשים בטיסות.

רשות שדות התעופה עתרה לבית המשפט שידון הבוקר בהוצאת צוי מניעה לעובדים. ברשות מציינים כי משרד האוצר משך מקופת הרשות כ-4 מיליארד ש"ח לקופת המדינה טרם החל משבר מגיפת הקורונה.

במקביל, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף התעופה במחאה על המשבר בענף. עובדי אל-על ניסו שלשום לשבש את המראת טיסתו של רה"מ לוושינגטון, העובדים הפגינו בכניסה למתחם שממנו אמור היה המטוס להמריא, זאת על אף שהוחלט יחד עם ההסתדרות שלא לעכב את ההמראה. ההפגנה התפזרה סמוך לשעה 16:30, לקראת הגעת רה"מ – ולבסוף המראתו התעכבה בזמן קצר בלבד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד מסר אז: "אני עוסק במשבר עובדי ענף התעופה מבוקר עד ליל. לצערי, נראה שיש מי שלא מכירים בחשיבותו של ענף זה, לא רק לתעסוקה ולכלכלה הישראלית, אלא למדינת ישראל בהיבטים רבים נוספים". בר-דוד הוסיף: "ההסתדרות התגייסה להצלת ענף התעופה ושיקומו, עם פרוץ המשבר, באמצעות הסכמי הבראה והתייעלות חסרי תקדים שחתמנו עם החברות וסיוע כלכלי שהעברנו להן. אך אין הדבר אומר שבכך ניתן פתח לפיטורים המוניים ולפגיעה בזכויות העובדים, בכל שני וחמישי, כפתרון מהיר וקל של החברות. אנו לא נאפשר זא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו