Yonatan Sindel/Flash90

הפרויקטור לשעבר: "הישראלים יודעים לעמוד במלחמות ובטילים, וגם בקורונה"

"צריך להפסיק לפרסם את מספרי המאומתים, זה רק זורע פחד", אומר פרופ' רוני גמזו, מי שהיה הפרויקטור הראשון של הקורונה • "סגר הוא פתרון של חולשה. הממשלה צריכה להוציא מהלקסיקון שלה את המילה הזאת", מוסיף הבכיר הרפואי

מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, מי שהיה פרויקטור הקורונה הראשון, מביע בראיון המתפרסם היום (שישי) בעיתון ישראל היום התנגדות נחרצת להטלת סגרים בעקבות התפשטות הקורונה בישראל.

לדברי פרופ' רוני גמזו, "סגר הוא פתרון של חולשה. הממשלה צריכה להוציא מהלקסיקון שלה את המילה הזאת. אי אפשר להתמודד עם מגיפה או עם מחלה בסגירת חיים. היו לי שיחות עם ראש הממשלה ושר הבריאות, כשהנרטיב היה משוגע והמילה סגר נכנסה להמון התבטאויות. הממשלה היתה קרובה לאיבוד דרכה. אמרתי להם שבעיניי זה לא נכון. שיש לנו, הצוות הרפואי, מוכנות לעמוד בעומסים".

"והנה, תראו, יש 10,000 מאומתים ביום, והמילה סגר נעלמה. זה הישג תודעתי של מדינת ישראל. המבחן האמיתי של הממשלה מתרחש כרגע. לא צריך לדחוף לציבור בכל בוקר מספרי מאומתים. הממשלה צריכה להיות אחראית, לומר לאזרחים: יש כללים, אלה הכיוונים, אבל אנחנו רוצים שתמשיכו את החיים שלכם, במסגרות ובהגבלות שקבענו, כמו עטיית מסיכות".

גמזו מוסיף, "הקורונה לא תיעלם מהחיים שלנו. אז בכל יום נספור מאומתים? בכל יום נפרסם את שיעורי הבדיקות החיוביות? אתם יודעים אם שיעורי הבדיקות החיוביות כוללים את האנטיגן או לא? אם אף אחד לא יודע, למה צריך להתעניין בזה? מה זה אומר לציבור ארבעה אחוזים חיוביים? זה כולל בדיקות סקר בבתי אבות או לא? כולנו באובססיה".

"אז בחדשות אומרים שהבדיקות החיוביות עלו משלושה לארבעה אחוזים. מה האזרח מבין מזה כבר? אני רוצה שהאזרחים יפסיקו להתעסק בכמות המאומתים. אני רוצה שאנשים ירגישו בנוח ללכת להיבדק, ולא מייד יגידו 'בחולון יש ככה וככה מאומתים, במודיעין ככה וככה'".

לדבריו, "צריך להמשיך עם ההוראה על עטיית המסיכות באזורים סגורים, אבל לא להבהיל את העם. הממשלה צריכה להגדיר כיעד את אי־הרצון של האזרחים להיבדק. אם לאנשים נמאס, אז הפרסום של מספרי המאומתים יעזור?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו