Gershon Elinson/Flash90

בצל התפשטות הקורונה: 2.4 מיליון תלמידים שבו לבתי הספר; 91 אלף שוהים בבידוד

על פי הנתונים 87% מצוותי ההוראה מחוסנים לקורונה, בעוד כ-18 אלף עובדי הוראה ו-18 אלף תומכי הוראה אינם מחוסנים ויידרשו בבדיקות כדי להיכנס לבתי הספר. רה"מ בנט: "מתחייב שכל תלמידי ישראל ימשיכו ללמוד"

בצל מגפת הקורונה והעלייה הדרמטית בנתוני התחלואה שנת הלימודים תשפ"ב נפתחה הבוקר (רביעי) עם כ-2.4 מיליון תלמידים ששבו לספסל הלימודים, מתוכם 176 אלף תלמידי כיתות א'.

על פי הנתונים כרבע מיליון תלמידים נשארו בביתם ויילמדו באמצעות מערכת זום. על פי הנתונים העדכניים, כ-91 אלף תלמידים נמצאים בבידוד, חולים או מאומתים ועוד כ-150 אלף תלמידי ח' עד י"ב יתחילו את השנה בזום כיוון שהם מתגוררים ביישובים אדומים ובכיתות שלהם יש פחות מ-70% מחוסנים.

לדברי מנכ"ל משרד החינוך, 87% מצוותי ההוראה מחוסנים לקורונה, בעוד כ-18 אלף עובדי הוראה ו-18 אלף תומכי הוראה אינם מחוסנים ויידרשו בבדיקות כדי להיכנס לבתי הספר. הבוקר הזהיר משרד החינוך ‏משרד החינוך במכתב למנהלי בתי הספר כי "מורה שיגיע לכיתה ללא תו ירוק או בדיקה שלילית עובר עבירת משמעת, וההתנהלות עלולה להגיע לכדי עבירה לפי דיני העונשין".

ראש הממשלה בנט ושרת החינוך שאשא-ביטון ביקרו בבית הספר היסודי "המאוחד" בירוחם ונשאו הצהרות לאחר הסיור המשותף. ראש הממשלה התייחס לפתיחת השנה ואמר: "אנחנו ביחד, משרד הבריאות והחינוך, קיימנו את מבצע הבדיקות הגדול ביותר בישראל – ביממה אחת 2 מיליון בדיקות, מבצע הבדיקות הגדול בתולדות מדינת ישראל, כדי שנגיע לרגע הזה של פתיחת שנת הלימודים".

בנט אמר כי "אני מתחייב כראש הממשלה שנמשיך לעשות מאמצי-על שכל תלמידי ישראל ימשיכו ללמוד. אנחנו אף פעם לא יכולים להבטיח את התוצאה – אבל אנחנו יכולים להבטיח 100% מאמץ, ואת זה כולנו עשינו כדי להגיע ליום הזה. לכן, אחרי שנה של זומים, שנה קשה של בהייה מול המסכים, אני רוצה לאחל אתכם תלמידי ישראל בברכה אחת: תכלה שנה ומסכיה תחל שנה וחוויותיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו