Yonatan Sindel/Flash90

בנט חזק על הימין: מדיח את פרופ' איינהורן מהוועדה למינוי בכירים

פרופ' טליה איינהורן זומנה לשימוע שבו תצטרך להסביר את הפוסטים שפרסמה נגד ממשלת השמאל כחלק מהבעת עמדותיה הימניות ברשתות • בסביבת בנט ניסו להסביר כי "מדובר בוועדה חשובה שפעילותה חייבת להיות ממלכתית ועניינית"

בנט אחד חזק מול כל הימין: ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להדיח את פרופ' טליה איינהורן, החברה בוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) שאמורה לאשר את מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ – כך נחשף הבוקר (חמישי) בעיתון ידיעות אחרונות.

לפי הדיווח של איתמר אייכנר וטובה צימוקי, מקורות בכירים טענו כי הסיבה להדחתה של איינהורן היא משום היותה מוטה פוליטית נגד הממשלה, ומשתפת לכאורה פוסטים לפיהם ניתן להתרשם שאינה לגיטימית בעיניה. בין היתר שיתפה פוסטים של בצלאל סמוטריץ', המאיים על מעמדו של בנט בקרב בני הציונות הדתית.

בסביבתו של רה"מ בנט אמרו כי "מדובר בוועדה חשובה שפעילותה חייבת להיות ממלכתית ועניינית. הסיטואציה שבה חברה בוועדה המייעצת לממשלה תוקפת במילים בוטות ובעלות אג'נדה פוליטית מובהקת את הממשלה ושריה, ומערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילותה – עלולה לפגוע ביכולותה של הממשלה לתת אמון בפעילותה בוועדה. הגברת איינהרון זומנה לשימוע שבו תשטח את טענותיה בהרחבה ואלו ייבחנו בלב פתוח ובאוזן קשובה. לאחר מכן תתקבל החלטה".

אך בימין מיהרו לדחות את טענותיו של בנט. כך לדוגמה כתב הפובלציסט ארז תדמור, מחבר הספר 'מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל': "נדירים המקרים שאיש או אשת ימין הצליחו להשתחל למשחק המכור של וועדות המינויים. תנאי הסף הרי נוסחו כך שרק חברי המועדון הנכון יתקבלו".

"אבל בניגוד לבנט, לפרופ' טליה איינהורן יש חוט שדרה ועקרונות, והיא מסרבת ליישר קו ולהכשיר את מעשיו של הנוכל מרעננה. אז הבולשביק העלוב יעיף אותה מהוועדה וידחוף איזה שמאלן גנרי במקומה".

"עכשיו שתבינו, בניגוד לדינה זילבר שהיתה עובדת ציבור שצפצפה על החוק האוסר עליה להתבטא באופן פוליטי וניהלה קמפיין מתמשך מתפקידה כמשנה ליועמ"ש, פרופ' איינהורן היא יועצת לוועדה שאינה עובדת ציבור ועל כן מותר לה לפי חוק להביע עמדות פוליטיות. ובניגוד לפוליטירוקים הבינוניים ממשרד המשפטים, פרופ' איינהורן היא משפטנית בעלת שם עולמי. אבל אותה הנוכל יעיף מהתפקיד בבעיטה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו