Mendy Hechtman/FLASH90

ההמלצות לקראת ראש השנה: "להיבדק לפני ארוחות החג ולשמור מרחק"

את סבא וסבתא נוכל לארח הפעם סביב השולחן, אבל בכל זאת ממליצים המומחים לנקוט באמצעי זהירות • בין ההנחיות: לבקש מכל אורח לא מחוסן לעבור בדיקה מהירה, לצמצם את מספר המשתתפים במפגש ולחגוג באוויר הפתוח ככל הניתן

משרד הבריאות אמנם לא פרסם הנחיות או המלצות לקיום ארוחות ומפגשים משפחתיים בראש השנה ובחגי תשרי, אולם רופאים ומומחים בכירים, ובראשם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, המליצו לקיים ארוחות מצומצמות, לבקש מכל אורח לא מחוסן, כולל הילדים, לעבור בדיקה מהירה לפני ההגעה לארוחה, לשמור על מרחק פיזי בין האורחים ולחגוג ככל האפשר באוויר הפתוח, כמו במרפסות, בחצרות או בגינות.

פרופ' אש אמר ל"ישראל היום" כי אמנם מדובר בהמלצות ולא בתקנות או בהוראות מחייבות, אבל הוא ממליץ לכל משפחה שרוצה להגן על עצמה לאמץ "תו ירוק משפחתי", לצמצם את גודל המפגש ככל האפשר, לדעת שעדיף לחגוג בחוץ מאשר בפנים הבית, לשמור על המבוגרים באמצעות שמירת מרחק פיזי ולקנות בדיקות ביתיות ולבצען לפני המפגש.

אש הדגיש: "כל מי שעדיין לא התחסן – התחסנו היום. עדיף לקיים תפילות בחוץ ולא בבתי כנסת, פעלנו יחד עם השלטון המקומי כדי לאפשר את זה", ומטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות החל בקמפיין לקידום תפילות בחוץ.

פרופ' נדב דוידוביץ, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית ומנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן־גוריון, גם מוטרד מהתפשטות הקורונה לפני החג ואמר כי: "שיעורי התחלואה בישראל עדיין גבוהים. אנו עומדים בפני אתגר משמעותי בפני עצמו לפני תקופת החגים, התפילות והארוחות המשפחתיות. על כולנו לחשוב ולדבר עם המשפחה והחברים כיצד נחגוג וכיצד נוכל להתנהל נכון יותר בארוחות החג, כולל מיקום מאוורר וצמצום מספר המשתתפים".

פרופ' דוידוביץ הוסיף: "אסור להשאיר את הדברים פתוחים. על המדינה לתת הנחיות – אבל כולנו כבר מכירים את החיים עם הקורונה ויכולים לנהוג באחריות, תוך התאמה למצב המורכב הנוכחי".

פרופ׳ יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה פנימית ומינהל רפואי ויועץ קורונה לרשויות מוניציפליות, ציין: "חשוב להיזהר בחגים, לחגוג באוויר הפתוח, להימנע מקרבה פיזית בין צעירים למבוגרים ולכל מי שלא מחוסן לעשות בדיקת קורונה מהירה לפני ההגעה לארוחה המשפחתית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו