צילום מסך מתוך ראיון לרשת אל ג'זירה

תם עידן: היהודי האחרון עזב את אפגניסטן; בעזרת איש עסקים הוא יגיע לניו יורק

זבולון וקרוביו פונו באמצעות אוטובוס שיצא מגבולות אפגניסטן למדינה שכנה. מי ששכנע אותו לצאת מאפגניסטן היה איש העסקים הישראלי-אמריקני מוטי כהנא. לדברי כהנא, הוא דיבר עם סימן-טוב במשך כשבועיים כדי לשכנעו לעזוב

זבולון סימן-טוב, היהודי האחרון שנותר על אדמת אפגניסטן, עזב את המדינה לפני ראש השנה. יחד עם סימן-טוב עזבו את אפגניסטן גם כ-30 מקרוביו, נשים, ילדים ושני גברים אשר המריאו יחדיו לניו יורק.

על פי הדיווח של העיתונאי איתמר אייכנר ב'ווינט', זבולון וקרוביו פונו באמצעות אוטובוס שיצא מגבולות אפגניסטן למדינה שכנה. מי ששכנע אותו לצאת מאפגניסטן היה איש העסקים הישראלי-אמריקני מוטי כהנא. לדברי כהנא, הוא דיבר עם סימן-טוב במשך כשבועיים כדי לשכנעו לעזוב.

"זה היה הרבה פסיכולוגיה, הרבה לדבר איתו", אמר כהנא. "הרבה לנסות להבין אותו ולעזור לו. שבועיים של מאמצי שכנוע. הסברנו לו שהיריות בחוץ מתקרבות אליו, והוא ביקש שיחלצו גם את השכנים שלו".

כהנא אמר כי את החילוץ הוציאה לפועל יחידה מיוחדת שעובדת עם החברה שלו, שמתמחה באבטחה ובסיוע לגופים הומניטריים. כהנא העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה של סימן-טוב באוטובוס בדרכו החוצה מאפגניסטן. "את חג הסוכות זבולון יעשה עם משפחתו בניו יורק", כתב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך מתיר אסורים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו