Nasser Ishtayeh/Flash90

כוננות מוגברת: במערכת הביטחון חוששים מפיגועים במהלך יום כיפור

סגר כללי יוטל על יהודה ושומרון ובמערכת הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים בשל החשש מניסיונות פלסטינים לבצע במהלך יום הכיפורים פיגועים וירי בנשק חי • המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים בירושלים; כוננות גבוהה גם בגבול עזה

ברקע המשך המרדף אחרי שני המחבלים שעדיין לא נתפסו מתוך ששת הנמלטים מכלא גלבוע, במערכת הביטחון חוששים מפני פיגועי טרור במהלך יום צום הכיפורים ונערכים בכוחות מתוגברים.

היום (רביעי), ערב יום הכיפורים, יטיל צה"ל סגר על שטחי יהודה ושומרון החל משעה 13:00. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתחדש בחצות בין חמישי לשישי בכפוף להערכת מצב.

בדוברות המשטרה עדכנו כי כוחות המשטרה ימשיכו לפעול גם במהלך יום הכיפורים בכוחות מתוגברים ברחבי העיר ירושלים ובדרכים המובילות לכותל המערבי, לשמירת הביטחון והסדר ברחבי העיר ירושלים.

בנוסף, צה"ל נערך גם בגבול רצועת עזה מחשש לחידוש ההפגנות במקום במהלך יום הכיפורים, ואף לאפשרות של שיגור בלוני תבערה או המשך ירי הרקטות לעבר ערי ישראל.

באתר וואלה ציטט אמיר בוחבוט קצינים בפיקוד המרכז שאמרו אמש כי מפני שנושא האסירים הביטחוניים הוא רגיש מאוד בחברה הפלסטינית, "כל שינוי בנושא – בטח הרעה בתנאים שלהם או פגיעה באסירים – יכול להבעיר את השטח, ולגרום לאלימות וטרור".

"לכן יש מאמץ גדול בהפרות סדר אלימות לדייק את הטיפול בהן – לא למהר להשתמש באש חיה ולהפגין איפוק. המטרה היא להרגיע את השטח. תקופת החגים תמיד מתוחה ללא קשר לנושא האסירים הביטחוניים", הדגישו הקצינים.

גורמי הביטחון עוד הזהירו כי אמנם הציבור הפלסטיני לא ממהר להשתתף בהפרות הסדר, אך קיים ריבוי של מוקדים, שבחלקם יש שימוש באש חיה נגד הכוחות. ההערכה בצה"ל היא שאם ייהרגו פלסטינים או שתהיה פגיעה באחד מששת האסירים – עלולה להיות הידרדרות ביטחונית בזירה הפלסטינית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו