אילוסטרציה. צילום: Yossi Aloni/Flash90

קבינט הקורונה אישר: חובת הצגת בדיקת קורונה בכניסה לבתי הספר

המהלך שאושר בקבינט טעון עדיין את אישור הכנסת. לא ברור בשלב הזה איך יצליחו להצדיק את המהלך מן הפן המשפטי, שכן חוק חינוך חובה מחייב להכניס את התלמידים לבתי הספר גם בלי הצגת תוצאות הבדיקה

קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) שעם החזרה ללימודים, התלמידים יידרשו להציג בדיקת אנטיגן שלילית בכניסה למוסד הלימודים בו הם לומדים.

עם פתיחת שנת הלימודים התבצע מבצע הבדיקות המהירות, אך ביצוע הבדיקה והצגתה הוגדרה כבקשה כבקשה מההורים. כעת השינוי הוא שילדי הגן מגיל 3 ועד כיתה ו' יהיו חייבים להציג את הבדיקה כדי להיכנס ללימודים.

ב'חדשות 12' דווח כי המהלך שאושר בקבינט טעון עדיין את אישור הכנסת. לא ברור בשלב הזה איך יצליחו להצדיק את המהלך מן הפן המשפטי, שכן חוק חינוך חובה מחייב להכניס את התלמידים לבתי הספר.

כזכור, משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי 726 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים במצב קשה. מדובר ביום שני ברציפות של עלייה בחולים קשה, שעמד לפני כמה ימים בלבד על כ-650 וחצה את ה-700 תוך יומיים.

בנוסף, על פי העדכון של משרד הבריאות, לראשונה מסוף חודש אוגוסט מספר החולים קשה החדשים שנוספו ביממה אחת חצה את ה-100. לאורך 20 הימים האחרונים הממוצע עמד על כ-80 ואתמול הוא כבר הגיע ל-111.

מספר המאומתים אתמול עומד על 7,445 – 6.2% מתוך כמעט 140 אלף בדיקות. מקדם ההדבקה ירד שוב אל מתחת ל-1 ועומד על 0.9. עוד על פי העדכון של משרד הבריאות מעל 3 מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית עד כה, והמספר עומד היום על 3,040,426.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו